Tovább erősödnek a saját márkák 2018-ban a PLMA elnökének jóslata szerint
Jobb minőség, szélesebb választék, növekvő vásárlói bizalom, összességében nagyobb piaci részesedés jellemzi a saját márkás termékeket világszerte. A kereskedelmi vállalkozások arculatára is jelentős hatással bíró szegmensről a PLMA elnökével, Brian Sharoffal beszélgettünk.
– Milyen trendek várhatóak 2018-ban a sajátmárkás termékek tekintetében?
Brian Sharoff: – Az egyértelműen látszik, hogy a kereskedelmi láncok idén tovább bővítik saját márkás termékeik listáját. A fejlesztések nemcsak a választékbővülésre értendők, innovatív megoldások, egyedi csomagolástechnikák is megfigyelhetőek lesznek. A hangsúly a friss, organikus, természetes termékeken lesznek food és non-food kategóriában egyaránt.
– A globális trendeket mennyire lehet területenként tovább elemezni, lát speciális, Európára jellemző megoldásokat?
BS: – Azok a trendek, melyek nagy mértékben befolyásolják a kiskereskedelem alakulását, a világpiacon jelennek meg. A legtöbb vállalat globálisan működik, vagy ha helyi kereskedelmi láncról beszélünk, azoknak multinacionális cégekkel szemben kell versenyeznie. A trendek Európában épp ezért pontosan ugyanúgy alakulnak, mint Amerikában, elvégre a kereskedelmi láncok is ugyanazok.
– A saját márkás termékekről a hétköznapi vásárlók miként gondolkodnak, megbíznak ezen termékek minőségében?
BS: – Saját márkás termékeket minden korosztály vásárol, társadalmi pozíciótól függetlenül, és az emberek többsége azonos minőségűnek, néhány esetben jobbnak tartják a saját márkás termékeket az A kategóriás brandekkel szemben. Ezt bizonyítja az egyre növekvő piaci részesedés minden jelentősebb régióban.
– Miként vélekednek a kereskedelmi láncok erről a szegmensről?
BS: – Az ismert kereskedelmi cégek saját arculatuk kivetüléseként tekintenek ezekre a termékekre, és elkötelezték magukat a magas minőség mellett, folyamatosan bővítik a kínálatukat, kiváló minőségű csomagolást választanak termékeik védelmére és a kifogástalan megjelenéséhez. A diszkontokról általánosságban elmondható, hogy hasonló stratégiát követnek, elvégre ők is a hagyományos szupermarketekkel szemben versenyeznek.
– Lát különbséget a food és a non-food trendek tekintetében?
BS: – Nem, nincs jelentős különbség. Az élelmiszerek sokkal izgalmasabbak, elvégre az emberek szeretnek enni, és fontos az ízletes étkezés. Ugyanakkor a non-food kategóriába esnek az egészséges termékek és szépségápolási cikkek, illetve a háztartási szerek, melyek az elmúlt években sokkal innovatívabb szegmenssé váltak a saját márkás termékek elterjedésének hatására.
– Mit gondol, miként fog alakulni a saját márkás termékek jövője rövid és hosszú távon?
BS: – Nem látok semmi okot arra, hogy a saját márkás termékek népszerűsége, terjeszkedése, piaci részesedésének növekedése megtorpanjon a közeljövőben. Ennek legfőbb oka, hogy a kereskedőknek nagy szükségük van saját termékek fejlesztésére, hogy megőrizzék versenyképességüket, meghatározzák saját arculatukat, és megvédjék magukat az e-kereskedelem térnyerésével szemben is.
M. K.
Kapcsolódó cikkeink
Új saját márkát indított a Jumbo Hollandiában és Belgiumban
Jumbo’s néven új saját márkás termékcsaládot vezetett be a Jumbo…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >