Tovább erősödik a speciális szegmens

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 28. 23:44

Hazánkban átlagosan 100 emberből csupán 9-10 büszkélkedhet azzal, hogy nincs fogproblémája. Különösen a 35 év felettiek között jellemző a fogínyvérzés, fogkő, tasakok jelenléte – kezdi az Oral-B blend-a-med Research támogatásával Magyarországon készült felmérés ismertetését
dr. Gyurkovics Milán fogorvos.

A probléma népegészségügyi dimenzióban is értelmezendő, hiszen valójában a fogágybetegség, és nem a fogszuvasodás az, ami a legtöbb esetben a fogvesztést okozza. Sőt, több tanulmány alátámasztja, hogy a fogak állapotán túl az íny állapota is fontos szerepet játszik az egész szervezet egészségében, mert a szájban felgyülemlő baktériumok a gyulladt, vérző ínyen keresztül a véráramba kerülhetnek, így keringési zavarokat, szív-érrendszeri megbetegedést okozhatnak, vagy akár a már meglévő cukorbetegséget is súlyosbíthatják.

Nem véletlen tehát, hogy egyre több műsor, médium foglalkozik a szájápolás kérdésével. Többen az érdekességek oldaláról próbálják megragadni
a közönséget, így arról tájékoztatnak, hogy étkezések után, különösen savas termékek – szénsavas üdítő, gyümölcslé, bor – fogyasztása után érdemes fél-egy órát várni a fogmosással, mivel ilyenkor a fogzománc felpuhul, érzékenyebb állapotban van.

A savas ételek és italok által a fogzománc felületén okozott károsodásokat több gyártó erre specializált terméke is segít helyreállítani, ilyen például az új Colgate Sensitive Pro-Relief Enamel Repair fogkrém, a Vademecum Expert Pro Medic, a blend-a-med Expert Clinic Enamel Regenaration család,
a Sensodyne Pronamel és az Elmex Erózióvédelem termékcsalád. Minden étkezés, gyümölcsevés után ajánlott szénsavmentes víz, zöld tea vagy cukormentes rágógumi fogyasztása a fogak védelmében, a száj pH-értékének helyreállítása érdekében. A csokoládéról megoszlanak a vélemények. Számos fórumon elhangzott már, hogy fogvédő, a savas hatásoktól megóvó tulajdonsággal bír.

Természetesen az étkezések utáni, vagy legalább napi kétszeri, alapos fogmosás, kiegészítve szájzuhany, fogselyem használatával, a szájvízzel való öblögetés továbbra is ajánlott.

Garancia, komiszkodás, biztatás

Nincs elmozdulás hazánkban az olyan sokszor emlegetett évi átlag 1 fogkefe/fő és 2,5 tubus fogkrém/fő adatokról. A lakosság kétharmada csakis fogprobléma jelentkezésekor keresi fel a fogorvost, pedig sokszor akkor már késő. Épp ezért nagyon fontosak az edukációs jellegű és egyéb szájápolást népszerűsítő és oktató, vagy még szélesebb körben elérhetővé tevő gyermek- és felnőttprogramok.

– 2012. július 1-től elindítottuk
a Vademecum pénz-visszafizetési garancia programunkat, amely december 31-ig tart. A programot Lilu népszerűsíti, míg a termékeket a Magyar Fogorvosok Egyesülete támogatja. Célunk, hogy ösztönözzük a fogyasztókat a fogrémeink kipróbálására, miközben mi garanciát vállalunk a termékek minőségére – emeli ki Baranyi Szilvia, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.

A gyerekekre is gondolt a Vademecum csapata. Május 14. és június 10. között Facebook-oldalukon a „Márton medve fogkeféje” című könyv különböző idézeteihez kértek rajzokat. A beküldők között pedig az említett mesekönyvből 40 darabot sorsoltak ki.

Iskolakezdésre aranyos összecsomagolásokkal, kedvező fogyasztói ajánlatokkal lepik meg a kisiskolásokat. Gyermektusfürdőt és -fogkrémet csomagoltak 3D-s poharakba. Gyűjthető hűtőmágnes, bögre, illetve Crocs cipődísz várja még a gyerekeket és
szüleiket, melyeket bármely gyermektermék (Fa tusfürdők, Schauma samponok, Vademecum fogkrémek) vásárlása után azonnal megkapnak a vásárlók a vevőszolgálaton vagy a kasszáknál.

A tavalyi év végével megnyitották webáruházukat is, a www.schwarzkopf.shopline.hu címen.

– Éreztük annak súlyát, hogy nagyobb az érdeklődés a weben történő vásárlásokra, ezért is döntöttünk úgy, hogy lehetővé tesszük a fogyasztóinknak a teljes választékunk elektronikus úton való elérését.

A Colgate a fogkefeváltás érdekében kampányol. A fogorvosok ajánlása szerint ugyanis 3 havonta kell lecserélni fogkefénket; ezt az üzenetet
a Colgate az úgynevezett Láthatatlan Komisz Kórokozók kampány keretein belül juttatja el a fogyasztókhoz.
A kampány szlogenjéhez igazodva – Cserélje le fogkeféjét minden évszakban! – négyféle, az évszaknak megfelelő kommunikációs anyag használatával hívják fel a figyelmet a fogkefecsere fontosságára. Idén nyáron például
a balatoni strandokon találkozhattunk az erre emlékeztető, jókedvűen strandoló Komisz Kórokozókkal.

A blend-a-med honlapján Ne félj
a fogorvostól címmel külön oldal biztat
a szakember rendszeres, időben történő felkeresésére.

Szájápolási hónap
bevezetésekkel

A szájápolási hónap hagyományosan az az időszak, amikor a márkagyártók és
a kereskedelem is összefog a szájápolási termékek népszerűsítése, a fogyasztók edukálása érdekében.

A fogrémek piaca a válság után is
stabil, értékben inkább stagnálásról
beszélhetünk, mennyiségben viszont egy kisebb csökkenés tapasztalható. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók bíznak a magasabb árfekvésű, minőségi termékekben, amelyek jellegzetessége, hogy egy bizonyos, speciális problémára keresnek megoldást.

– Jelenleg Közép-Európában és Magyarországon is a legnagyobb szegmens a fogfehérítés, ezt követi a fogérzékenység, majd a Medical, azaz a professzionális és gyógyhatású fogkrémek szegmense. A Henkel Magyarország Kft. Vademecum márkája is ezekben a szegmensekben mutatta be újdonságait és innovációit. A fent említettek mellett legdinamikusabban még a frissesség és a gyermekfogkrémek szegmense növekedett az elmúlt
1 év során – sorolja a szegmensek jellemzőit Baranyi Szilvia.

– A 2012-es év második felében további erősödésre számítunk minden terápiás szegmensben. Természetesen, mint mindig, most is több termékbevezetéssel igyekszünk a fogyasztók szájápolását segíteni Sensodyne, Parodontax, Aquafresh és Corega termékeinkkel – hangsúlyozza Végh Márió, a GSK Oral Care Category Activation Managere.

Az év eleji „belépő” Sensodyne portfólió (Sensodyne Fluorid + Menta és Sensodyne Total Care TC) megújulása óta két új terméket vezettek be. A tavaly útjára indított Sensodyne Repair & Protect termékük kiegészült egy fehérítő variánssal, amely így Novamin tartalmának köszönhetően már nemcsak a sérülékeny területeket javítja ki a fog természetes építőelemei által, de segít visszaadni azoknak természetes fehérségét is.
A Sensodyne Repair + Protect Whitening bevezetését július 1-től erőteljes tv-támogatás és eladáshelyi aktivitássorozat kíséri az év hátralevő részében.

A GSK fogkrémpaletta bővült még
a Sensodyne Extra Fresh variánssal is, amely rendszeres használat mellett nemcsak folyamatos védelmet nyújt a fogérzékenység ellen, de mentaíze tiszta, friss érzést ad a szájnak.

A hatékony fogfehérítésre helyezi
a hangsúlyt a Colgate is, hiszen a Colgate Max White One termékcsalád a szájápolás kiemelt szezonjára új variánssal,
a Colgate Max White One Fresh-sel jelentkezik. Portfóliójukat jelentős árakciókkal, instore másodlagos kihelyezésekkel, testreszabott kommunikációval népszerűsítik a vásárlók körében.

Forradalmian új összetevő az ón

1956-ban az első fluorid tartalmú fogkrém piacra dobása a Procter&Gamble nevéhez fűződik. Hasonlóan nagy áttörést jelent most bevezetésre kerülő újdonságuk, a Stannous Complex fluoridot, polifoszfátokat és megnövelt mennyiségű ónt tartalmazó formulája, amelyet a blend-a-med Pro-Expert Clinic termékcsalád variánsai tartalmaznak, így hatékonyan
felveszik a küzdelmet a lepedék és a baktériumok ellen, melyek az ínybetegségek fő okozói.

– A blend-a-med Pro-Expert Clinic fogkrémek 3 variánsa kék színükkel és szuperprémium dizájnjukkal
kiemelkednek a fehér dobozos blend-a-med szortimentből. Tökéletes kiegészítőként az Oral-B Pro-Expert Clinic Line fogselyem, szájvíz és Pro-Flex fogkefe használatát ajánljuk – mutatja be az új portfóliót Boros Anita, a P&G pr-menedzsere.

A bevezetést integrált marketingtámogatás, tv-, sajtó-, pr- és digitális kampány kíséri.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink