Tovább erősíti vezető pozícióját az alkoholmentes sörök piacán a Heineken
Stabil növekedést ért el a Heineken 2024-ben, főként az alkoholmentes és prémium söröknek köszönhetően. A legnagyobb kereslet Afrikában és Ázsiában mutatkozott, míg az Európában tapasztalt növekedés visszafogottabb volt.
A vállalat globális árbevétele 36 milliárd euróra nőtt, ami 5%-os organikus növekedést jelent, az üzemi nyereség pedig az elemzői várakozásokat meghaladva 1,6%-kal, 4,51 milliárd euróra emelkedett – adta hírül a RetailDetail. Ugyanakkor a kínai CR Beer részesedésének 874 millió eurós leírása miatt a nettó nyereség 2,3 milliárdról 1 milliárd euróra csökkent.
Az alkoholmentes sörök és ciderek eladásai 10%-kal nőttek, különösen Brazíliában és az Egyesült Államokban. A Heineken 0.0 már 117 országban elérhető, és továbbra is a világ legnépszerűbb alkoholmentes márkája. A növekedéshez azonban az olyan prémium márkák is hozzájárultak, mint az Amstel, a Desperados és a Birra Moretti.
A Heineken összességében 1,6%-os mennyiségi növekedést könyvelhetett el. A sörgyártó a legnagyobb bővülést Afrika, a Közel-Kelet és Ázsia piacain érte el, míg Európában mindössze 0,3%-os növekedést regisztrált. A vállalat továbbra is a prémium és alkoholmentes kategóriákra összpontosít, 2025-re pedig az üzemi nyereség 4-8%-os növekedését várja, miközben továbbra is a marketingbe és költséghatékonyságba eszközölt befektetéssel igyekszik növelni a profitabilitást.
Kapcsolódó cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >