Tovább erősíti vezető pozícióját az alkoholmentes sörök piacán a Heineken
Stabil növekedést ért el a Heineken 2024-ben, főként az alkoholmentes és prémium söröknek köszönhetően. A legnagyobb kereslet Afrikában és Ázsiában mutatkozott, míg az Európában tapasztalt növekedés visszafogottabb volt.
A vállalat globális árbevétele 36 milliárd euróra nőtt, ami 5%-os organikus növekedést jelent, az üzemi nyereség pedig az elemzői várakozásokat meghaladva 1,6%-kal, 4,51 milliárd euróra emelkedett – adta hírül a RetailDetail. Ugyanakkor a kínai CR Beer részesedésének 874 millió eurós leírása miatt a nettó nyereség 2,3 milliárdról 1 milliárd euróra csökkent.
Az alkoholmentes sörök és ciderek eladásai 10%-kal nőttek, különösen Brazíliában és az Egyesült Államokban. A Heineken 0.0 már 117 országban elérhető, és továbbra is a világ legnépszerűbb alkoholmentes márkája. A növekedéshez azonban az olyan prémium márkák is hozzájárultak, mint az Amstel, a Desperados és a Birra Moretti.
A Heineken összességében 1,6%-os mennyiségi növekedést könyvelhetett el. A sörgyártó a legnagyobb bővülést Afrika, a Közel-Kelet és Ázsia piacain érte el, míg Európában mindössze 0,3%-os növekedést regisztrált. A vállalat továbbra is a prémium és alkoholmentes kategóriákra összpontosít, 2025-re pedig az üzemi nyereség 4-8%-os növekedését várja, miközben továbbra is a marketingbe és költséghatékonyságba eszközölt befektetéssel igyekszik növelni a profitabilitást.
Kapcsolódó cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >