Tovább erősíti vezető pozícióját az alkoholmentes sörök piacán a Heineken
Stabil növekedést ért el a Heineken 2024-ben, főként az alkoholmentes és prémium söröknek köszönhetően. A legnagyobb kereslet Afrikában és Ázsiában mutatkozott, míg az Európában tapasztalt növekedés visszafogottabb volt.
A vállalat globális árbevétele 36 milliárd euróra nőtt, ami 5%-os organikus növekedést jelent, az üzemi nyereség pedig az elemzői várakozásokat meghaladva 1,6%-kal, 4,51 milliárd euróra emelkedett – adta hírül a RetailDetail. Ugyanakkor a kínai CR Beer részesedésének 874 millió eurós leírása miatt a nettó nyereség 2,3 milliárdról 1 milliárd euróra csökkent.
Az alkoholmentes sörök és ciderek eladásai 10%-kal nőttek, különösen Brazíliában és az Egyesült Államokban. A Heineken 0.0 már 117 országban elérhető, és továbbra is a világ legnépszerűbb alkoholmentes márkája. A növekedéshez azonban az olyan prémium márkák is hozzájárultak, mint az Amstel, a Desperados és a Birra Moretti.
A Heineken összességében 1,6%-os mennyiségi növekedést könyvelhetett el. A sörgyártó a legnagyobb bővülést Afrika, a Közel-Kelet és Ázsia piacain érte el, míg Európában mindössze 0,3%-os növekedést regisztrált. A vállalat továbbra is a prémium és alkoholmentes kategóriákra összpontosít, 2025-re pedig az üzemi nyereség 4-8%-os növekedését várja, miközben továbbra is a marketingbe és költséghatékonyságba eszközölt befektetéssel igyekszik növelni a profitabilitást.
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >