Tovább erősíti energiaital-portfólióját a PepsiCo
585 millió dolláros megállapodással növelte részesedését a Celsius Holdingsban a PepsiCo, ezzel tovább fokozva jelenlétét az amerikai energiaital-piacon.
A globális üdítő- és snackgyártó e lépéssel újfent a fogyasztói szokások változásához igyekszik alkalmazkodni az Egyesült Államokban, ahol a fiatalok a cukros üdítők helyett egyre inkább az alacsony kalóriatartalmú, vitaminokat is tartalmazó italokat keresik.
A tranzakció keretében a PepsiCo a Celsius elsőbbségi részvényeinek 5%-át vásárolta meg, így átváltás után már összesen 11%-os tulajdonrészt birtokol a cégben. A Mountain Dew tulajdonosa 2022-ben 550 millió dollárt fektetett be a Celsiusba, akkor 8,5%-os részesedést szerzett.
A megállapodás értelmében a jövőben a Celsius látja el az energiaital-portfólió irányítását az Egyesült Államokban, amely a Celsius és Alani Nu márkák mellett a PepsiCo Rockstar Energy termékeit is felöleli. A Celsius felel a termékelhelyezésért, a promóciós stratégiáért és a kínálati prioritásokért, ami jelentős versenyelőnyt biztosít számára.
Az amerikai energiaital-piac értéke 2024-ben elérte a 25,01 milliárd dollárt, és a Grand View Research adatai szerint 2030-ig várhatóan évi 7,2%-kal növekszik. A Celsius és a PepsiCo együttes piaci részesedése már 20%, amivel a Red Bull és a Monster Beverage piaci dominanciájával szemben támaszt számottevő konkurenciát.
A Celsius részvények ára pénteken közel 4%-ot emelkedett, és ezzel értékük az év egészét tekintve több mint megduplázódott.
Kapcsolódó cikkeink
Női energiaitalt dob piacra a Monster az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A spórolás miatt csökken az éttermi forgalom az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >500 dolgozót bocsát el a PepsiCo: két Frito-Lay üzem zár be Floridában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Benne vagy? – Idén is értékelt a SuperBrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tavaly a Black Friday egyetlen éjszaka alatt több mint 43 milliárd forintos forgalmat hozott a magyar e-kereskedelemnek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lassult az OECD harmadik negyedévi GDP-növekedése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

