Tovább erősíti energiaital-portfólióját a PepsiCo

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 01. 09:57
🎧 Hallgasd a cikket:

585 millió dolláros megállapodással növelte részesedését a Celsius Holdingsban a PepsiCo, ezzel tovább fokozva jelenlétét az amerikai energiaital-piacon.

A globális üdítő- és snackgyártó e lépéssel újfent a fogyasztói szokások változásához igyekszik alkalmazkodni az Egyesült Államokban, ahol a fiatalok a cukros üdítők helyett egyre inkább az alacsony kalóriatartalmú, vitaminokat is tartalmazó italokat keresik.

A tranzakció keretében a PepsiCo a Celsius elsőbbségi részvényeinek 5%-át vásárolta meg, így átváltás után már összesen 11%-os tulajdonrészt birtokol a cégben. A Mountain Dew tulajdonosa 2022-ben 550 millió dollárt fektetett be a Celsiusba, akkor 8,5%-os részesedést szerzett.

A megállapodás értelmében a jövőben a Celsius látja el az energiaital-portfólió irányítását az Egyesült Államokban, amely a Celsius és Alani Nu márkák mellett a PepsiCo Rockstar Energy termékeit is felöleli. A Celsius felel a termékelhelyezésért, a promóciós stratégiáért és a kínálati prioritásokért, ami jelentős versenyelőnyt biztosít számára.

Az amerikai energiaital-piac értéke 2024-ben elérte a 25,01 milliárd dollárt, és a Grand View Research adatai szerint 2030-ig várhatóan évi 7,2%-kal növekszik. A Celsius és a PepsiCo együttes piaci részesedése már 20%, amivel a Red Bull és a Monster Beverage piaci dominanciájával szemben támaszt számottevő konkurenciát.

A Celsius részvények ára pénteken közel 4%-ot emelkedett, és ezzel értékük az év egészét tekintve több mint megduplázódott.

Kapcsolódó cikkeink