Tovább erősíti a tudatos vásárlói magatartást az Agrárminisztérium
A sertéshúsok esetében bevezetett jelölési előírás pozitív tapasztalatai alapján újabb termékkörökre terjesztette ki a származási ország egyértelmű jelölését az Agrárminisztérium (AM) – ismertette Nagy István miniszter a tárca szerdai közleménye eszerint.
A július 15-től érvényes szabályok értelmében ezentúl a juh-, a kecske- és a baromfihús esetében is egyértelműen, jól látható módon fel kell tüntetni a származási országot, emellett a csomagolatlan formában árusított zöldségeknél és gyümölcsöknél zászlóval kell jelölni a magyar terményeket.
Az agrárminiszter emlékeztetett, hogy 2020. január 15. óta a nem előrecsomagolt, friss vagy hűtött sertéshús végső fogyasztónak történő értékesítésekor az állat származási helyét és, ha eltérő, a vágási helyét jól látható módon fel kell tüntetni a kereskedelemben. Az előírás célja a lakosság korrekt tájékoztatása, hogy a különböző származású húsok egymástól egyértelműen elkülöníthetők legyenek.
Nagy István hozzátette: a vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján az Agrárminisztérium július 15-től újabb termékköröknél teszi kötelezővé a származási információk jelölését, ezzel is segítve a lakosság számára a tudatos és körültekintő vásárlást. A jövőben a húsok esetében már a juh, a kecske és a baromfitermékeknél is szerepeltetni kell a származási helyet.
Kifejtette: a csomagolatlanul értékesített, hazai termesztésű zöldségek és gyümölcsök mellett ezentúl magyar zászlót is láthatnak majd a vásárlók, egyéb esetben azonban továbbra is elegendő a szöveges tájékoztatás.
A tárcavezető közlése szerint az előírás a termelői piacokat nem érinti.
Az Agrárminisztérium a jövőben is mindent megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók számára segítse a tudatos választás lehetőségét, a kiváló minőségű magyar élelmiszerek egyértelmű megkülönböztetését a kínálatban – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári Nébih-ellenőrzések első szakasza
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
A vásárlók bizalmának növelésén túl piaci előnyökkel is jár a…
Tovább olvasom >A St. Andrea Szőlőbirtok lett Az év pincészete Magyarországon
A magyar borászatok hittel, kitartással, hűséggel dolgoznak, lépést tartanak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >10 bevált stratégia a munkavállalók motivációjának növelésére
A munkavállalói motiváció a szervezeti siker egyik kulcsa: közvetlenül befolyásolja…
Tovább olvasom >