Tovább erősíti a tudatos vásárlói magatartást az Agrárminisztérium
A sertéshúsok esetében bevezetett jelölési előírás pozitív tapasztalatai alapján újabb termékkörökre terjesztette ki a származási ország egyértelmű jelölését az Agrárminisztérium (AM) – ismertette Nagy István miniszter a tárca szerdai közleménye eszerint.
A július 15-től érvényes szabályok értelmében ezentúl a juh-, a kecske- és a baromfihús esetében is egyértelműen, jól látható módon fel kell tüntetni a származási országot, emellett a csomagolatlan formában árusított zöldségeknél és gyümölcsöknél zászlóval kell jelölni a magyar terményeket.
Az agrárminiszter emlékeztetett, hogy 2020. január 15. óta a nem előrecsomagolt, friss vagy hűtött sertéshús végső fogyasztónak történő értékesítésekor az állat származási helyét és, ha eltérő, a vágási helyét jól látható módon fel kell tüntetni a kereskedelemben. Az előírás célja a lakosság korrekt tájékoztatása, hogy a különböző származású húsok egymástól egyértelműen elkülöníthetők legyenek.
Nagy István hozzátette: a vásárlók és az ágazati szereplők pozitív visszajelzései alapján az Agrárminisztérium július 15-től újabb termékköröknél teszi kötelezővé a származási információk jelölését, ezzel is segítve a lakosság számára a tudatos és körültekintő vásárlást. A jövőben a húsok esetében már a juh, a kecske és a baromfitermékeknél is szerepeltetni kell a származási helyet.
Kifejtette: a csomagolatlanul értékesített, hazai termesztésű zöldségek és gyümölcsök mellett ezentúl magyar zászlót is láthatnak majd a vásárlók, egyéb esetben azonban továbbra is elegendő a szöveges tájékoztatás.
A tárcavezető közlése szerint az előírás a termelői piacokat nem érinti.
Az Agrárminisztérium a jövőben is mindent megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók számára segítse a tudatos választás lehetőségét, a kiváló minőségű magyar élelmiszerek egyértelmű megkülönböztetését a kínálatban – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >