Tovább emelkedett a kis üzletek piacrésze

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 04. 02. 07:43

Az energia- és sportital éves piaca mintegy 18 milliárd forintot ért el 2013. december – 2014. november között. Ez 16 százalék növekedést jelent, az előző kumulált évhez viszonyítva. Az eladások mennyiségi bővülése is kétszámjegyű – 12 százalék. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.

Elsősorban az energiaitalnál alacsonyabb árszegmensbe tartozó termékek iránt megnövekedett kereslet okozza a nagyarányú változást, alapvetően a klasszikus, 250 milliliteres fémdobozos kiszerelésben.

Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez: Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2013. december – 2014. novemberben, addig az energia- és sportital mutatója 49 százalék. Ez 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.

Kisboltokban a viszonylag magas piaci részesedést jórészt az indokolja, hogy számottevő szerepet játszik a kategória forgalmában az impulzív vásárlás.

A gyártói márkák a kategória értékben mért eladásából tavaly 87 százalékkal részesedtek; ugyanannyival, mint egy évvel azelőtt.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink