Tovább emelkedett a kis üzletek piacrésze
Az energia- és sportital éves piaca mintegy 18 milliárd forintot ért el 2013. december – 2014. november között. Ez 16 százalék növekedést jelent, az előző kumulált évhez viszonyítva. Az eladások mennyiségi bővülése is kétszámjegyű – 12 százalék. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.
Elsősorban az energiaitalnál alacsonyabb árszegmensbe tartozó termékek iránt megnövekedett kereslet okozza a nagyarányú változást, alapvetően a klasszikus, 250 milliliteres fémdobozos kiszerelésben.
Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez: Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2013. december – 2014. novemberben, addig az energia- és sportital mutatója 49 százalék. Ez 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Kisboltokban a viszonylag magas piaci részesedést jórészt az indokolja, hogy számottevő szerepet játszik a kategória forgalmában az impulzív vásárlás.
A gyártói márkák a kategória értékben mért eladásából tavaly 87 százalékkal részesedtek; ugyanannyival, mint egy évvel azelőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Győzelme esetén betiltaná a brit munkáspárti kormány az energiaitalok tizenéveseknek történő értékesítését
A brit Munkáspárt ígéretet tett arra, hogy betiltja a „veszélyesen…
Tovább olvasom >Monster Bad Apple
Kísértést érzel arra, hogy megkóstold? Reméljük, igen! Alma cideres ízvilággal,…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >