Tovább csökkenti a műanyaghulladékot a Lidl
A Lidl Magyarország hosszútávon elkötelezett a műanyaghulladék csökkentése mellett, így e szemlélete mentén 2020. november 5-től újrahasználható zsákot kínál vásárlóinak a gyümölcsök, zöldségek és a pékáruk csomagolására, szállítására mind a 185 áruházában. Azok a vásárlók, akik ezt a környezetkímélő megoldást választják, nagymértékben hozzájárulnak ökológiai lábnyomuk, így műanyag-felhasználásuk csökkentéséhez. Az újrahasználható zsákok bevezetése mellett a vállalat tovább folytatta termékeinek csomagolásoptimalizálását is alternatív anyagokra való átállással, vagy kevesebb műanyag-felhasználással, mellyel szintén hozzájárult a fenntartható gazdasághoz.
Különösen a pékáruk valamint a zöldség és gyümölcs termékek esetében figyelhető meg az, hogy a vásárlók a lédig, azaz a csomagolás nélküli termékeket részesítik előnyben. Annak érdekében, hogy ezeket biztonságosan és sérülésmentesen – ugyanakkor fenntartható módon – lehessen szállítani, az áruházlánc újrahasználható zsákot kínál a klasszikus, egyszer használatos, eldobható műanyagzacskók alternatívájaként. A vállalat célja, hogy vásárlóit környezettudatosabb vásárlásra, a műanyag-felhasználás csökkentésére és hosszútávon a műanyaghulladék minimalizálására ösztönözze.
A Lidl újrahasználható zsák környezetbarátabb és hosszútávon fenntartható, így használata révén kevesebb műanyaghulladék keletkezik, mindemellett újrahasznosítható poliészterből készül. Súlya mindössze 8 gramm, de akár 5 kg gyümölcs, zöldség vagy pékáru is csomagolható bele. Az újrahasználható zsák mosógépben 30 fokon mosható, egy egységcsomagolásban pedig 2 darab található, mely mindösszesen 229 Ft-ért vásárolható meg.
„Kiemelt fontosságú vállalatunk számára, hogy egyre kevesebb műanyagot használjon fel. Vásárlóink és mindenekelőtt környezetünk fenntartható és környezetbarát megoldásokat vár el tőlünk. Intézkedéseink révén, a fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges csökkentjük a környezet terhelését. A mai bejelentés egy újabb lépés a Lidl részéről, mellyel alternatív megoldást kínálunk vásárlóinknak, hogy együtt kötelezzük el magunkat hosszútávon a fenntarthatóság mellett.” – mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkenti a műanyag-felhasználást, valamint a saját márkás termékek csomagolásának 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi. E folyamat eredményeként a vállalat beszállítóival együttműködve számos intézkedést vezetett be, mely révén az áruházlánc évről-évre csökkenti műanyag-csomagolóanyaginak felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához. Az vállalat folyamatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.
Csak a zöldség és gyümölcs kínálata esetében éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat többek között olyan intézkedéseivel, mint a műanyag sorolóbetétek környezetbarát papírtálcákra cserélése, vagy a 3-4 darabos kiszerelések lédigre állítása. Emellett a diszkontlánc saját márkás fültisztító pálcikája esetében teljesen kivezette a műanyagot, de például az ásványvizek és az étolaj csomagolásához is kevesebbet használ fel.
A Lidl Magyarország csomagolásoptimalizált termékeinek listája megtekinthető a vállalat weboldalán is: www.lidl.hu/muanyagcsokkentett
Kapcsolódó cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >