Tovább csökkent az áremelést tervező élelmiszeripari cégek aránya Németországban
Májusban kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban – derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet pénteken közzétett felmérésének adataiból.
Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) pénteken közzétett adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó árvárakozások májusban 19,0 pontra, 2021 eleje óta nem látott szintre csökkentek az áprilisi 21,5 pont után. Ez volt sorozatban a nyolcadik visszaesést mutató hónap.
Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából. Az ifo nem kérdez rá a tervezett árváltozások mértékére.
„Az infláció nagyon lassan csökken, az árvárakozások a szolgáltatási ágazatban csak kis mértékben esnek, például a vendéglátásban 36,4 pontról 34,1 pontra, az utazási irodáknál 48,6 pontról 46,5 pontra változott az árvárakozások mutatója”
– nyilatkozta Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.
Egyes ágazatokban jelentős árcsökkenés jelei mutatkoznak. „Azonban eltart egy ideig, amíg ez eljut a fogyasztókhoz” – tette hozzá Timo Wollmershäuser. A kiskereskedelemben az élelmiszerek és italok árvárakozási mutatója is csökkent, azonban még mindig magas szinten áll: az előző havi 69,7 pontról 63,2 pontra csökkent májusban.
A kiskereskedelem egészében 26,4 pontról 18,6 pontra csökkentek az árvárakozások májusban. A kerékpár-kereskedéseknél ez a szám plusz 31,2 pontról mínusz 21,8 pontra zuhant, a legtöbb ilyen cég tehát árcsökkentést tervez. Árcsökkenésre lehet számítani az építőiparban is, ahol az indikátor plusz 3,9 pontról mínusz 6,9 pontra esett vissza az év ötödik hónapjában.
A feldolgozóiparban az árvárakozások 12,1 pontról 7,7 pontra csökkentek májusban. Árcsökkenéssel kell számolni a papírgyártóknál, a vegyipari termékek, a gumi- és műanyagáruk, valamint az üveg és kerámia, illetve a textíliák esetében – áll az ifo közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves infláció
Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves inflációs ráta –…
Tovább olvasom >Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >