Tovább csökkent az áremelést tervező élelmiszeripari cégek aránya Németországban
Májusban kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban – derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet pénteken közzétett felmérésének adataiból.
Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) pénteken közzétett adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó árvárakozások májusban 19,0 pontra, 2021 eleje óta nem látott szintre csökkentek az áprilisi 21,5 pont után. Ez volt sorozatban a nyolcadik visszaesést mutató hónap.
Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából. Az ifo nem kérdez rá a tervezett árváltozások mértékére.
„Az infláció nagyon lassan csökken, az árvárakozások a szolgáltatási ágazatban csak kis mértékben esnek, például a vendéglátásban 36,4 pontról 34,1 pontra, az utazási irodáknál 48,6 pontról 46,5 pontra változott az árvárakozások mutatója”
– nyilatkozta Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.
Egyes ágazatokban jelentős árcsökkenés jelei mutatkoznak. „Azonban eltart egy ideig, amíg ez eljut a fogyasztókhoz” – tette hozzá Timo Wollmershäuser. A kiskereskedelemben az élelmiszerek és italok árvárakozási mutatója is csökkent, azonban még mindig magas szinten áll: az előző havi 69,7 pontról 63,2 pontra csökkent májusban.
A kiskereskedelem egészében 26,4 pontról 18,6 pontra csökkentek az árvárakozások májusban. A kerékpár-kereskedéseknél ez a szám plusz 31,2 pontról mínusz 21,8 pontra zuhant, a legtöbb ilyen cég tehát árcsökkentést tervez. Árcsökkenésre lehet számítani az építőiparban is, ahol az indikátor plusz 3,9 pontról mínusz 6,9 pontra esett vissza az év ötödik hónapjában.
A feldolgozóiparban az árvárakozások 12,1 pontról 7,7 pontra csökkentek májusban. Árcsökkenéssel kell számolni a papírgyártóknál, a vegyipari termékek, a gumi- és műanyagáruk, valamint az üveg és kerámia, illetve a textíliák esetében – áll az ifo közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >