Tovább csökkent a húsvéti csokoládéfigurák piaca
Az idei év március–áprilisi időszakában a magyar háztartások 30 százaléka vásárolt valamilyen húsvéti csokoládéfigurát, míg az előző év hasonló időszakában ez az arány 33 százalék körül alakult – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A terméket vásárló háztartások csökkenő száma mellett enyhén visszaesett a kategória vásárlási gyakorisága is, viszont az egy vásárlási alkalomra jutó, megvásárolt mennyiség nagyobb mértékben, több mint 4 százalékkal megnőtt. Egy átlagos kategóriavásárló háztartás 743 grammot vásárolt a kategóriából a vizsgált időszakban.
Az értékesítési csatornák mennyiségi piacrészét vizsgálva elmondható, hogy 41 százalékos stabil piacrészükkel továbbra is a hipermarketek uralják a piacot. Azonban az idei év nagy nyertesei a szupermarketek, amelyek megduplázva piacrészüket, idén 18 százalékos részesedéssel felzárkóztak a diszkontok mellé, amelyek piacrésze viszont 3 százalékponttal csökkent. A két csatorna piacrészének alakulásában komoly szerepet játszottak az átalakított volt Plus üzletek. Azonban a szupermarketek mennyiségi piacrészének alakulása nemcsak a diszkontok csökkenésének köszönhető, hanem a láncba szerveződött kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák (ide sorolhatóak többek között a piacok, utcai árusok is) szintén 3-3 százalékpontos visszaesésének. Forgalmukat tekintve a szupermarketek még nagyobb mértékben tudtak növekedni a magas átlagár-emelkedésüknek köszönhetően. Ezzel szemben a hipermarketekben az átlagár csökkent, így a forgalom tekintetében 5 százalékponttal csökkent a piacrészük. A diszkontok, a láncba szerveződött kisboltok és az egyéb csatornák hasonló mértékben csökkentek mind forgalom, mind mennyiség tekintetében.
A kategóriát vásárló háztartások között a háztartások számát tekintve, a napi fogyasztási cikkeket vásárló háztartásokhoz képest, magasabb arányban találhatóak meg az 1-2 fős, illetve 50 évnél idősebb háziasszonnyal rendelkező háztartások.
Virág Sándor
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >