Tovább csökkent a húsvéti csokoládéfigurák piaca
Az idei év március–áprilisi időszakában a magyar háztartások 30 százaléka vásárolt valamilyen húsvéti csokoládéfigurát, míg az előző év hasonló időszakában ez az arány 33 százalék körül alakult – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A terméket vásárló háztartások csökkenő száma mellett enyhén visszaesett a kategória vásárlási gyakorisága is, viszont az egy vásárlási alkalomra jutó, megvásárolt mennyiség nagyobb mértékben, több mint 4 százalékkal megnőtt. Egy átlagos kategóriavásárló háztartás 743 grammot vásárolt a kategóriából a vizsgált időszakban.
Az értékesítési csatornák mennyiségi piacrészét vizsgálva elmondható, hogy 41 százalékos stabil piacrészükkel továbbra is a hipermarketek uralják a piacot. Azonban az idei év nagy nyertesei a szupermarketek, amelyek megduplázva piacrészüket, idén 18 százalékos részesedéssel felzárkóztak a diszkontok mellé, amelyek piacrésze viszont 3 százalékponttal csökkent. A két csatorna piacrészének alakulásában komoly szerepet játszottak az átalakított volt Plus üzletek. Azonban a szupermarketek mennyiségi piacrészének alakulása nemcsak a diszkontok csökkenésének köszönhető, hanem a láncba szerveződött kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák (ide sorolhatóak többek között a piacok, utcai árusok is) szintén 3-3 százalékpontos visszaesésének. Forgalmukat tekintve a szupermarketek még nagyobb mértékben tudtak növekedni a magas átlagár-emelkedésüknek köszönhetően. Ezzel szemben a hipermarketekben az átlagár csökkent, így a forgalom tekintetében 5 százalékponttal csökkent a piacrészük. A diszkontok, a láncba szerveződött kisboltok és az egyéb csatornák hasonló mértékben csökkentek mind forgalom, mind mennyiség tekintetében.
A kategóriát vásárló háztartások között a háztartások számát tekintve, a napi fogyasztási cikkeket vásárló háztartásokhoz képest, magasabb arányban találhatóak meg az 1-2 fős, illetve 50 évnél idősebb háziasszonnyal rendelkező háztartások.
Virág Sándor
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >