Tovább csökken a gépi kóla aránya
A Nielsen által mért vendéglátó-ipari forgalom szénsavas üdítőitalból még mindig meghaladja az 55 milliárd forintot. Az értékben mért eladások csökkenésének üteme 2 százalék 2006. augusztus–2007. júliusban, az előző évhez képest. Mennyiségben mínusz 10 százalékos a mutató. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen.Az egy literre jutó átlagár folyamatosan emelkedik az utóbbi évben. Az idén júliusban mért 547 forint 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi vendéglátós átlagárat. (Tavalyelőtt júliushoz képest 17 százalék az emelkedés mértéke.)
A forgalom megoszlása az értékesítőhelyek között változatlan maradt. A nagy mennyiségeket értékesítő úgynevezett volumenhelyekre (kocsma és büfé) 43 százalék jut, míg az éttermekre 28. A pub-kocsma szegmens mutatója 16, a szórakozóhelyé 7, a szálláshelyé pedig 6 százalék.
Töretlen a kólaíz népszerűsége, amelyre a teljes forgalom 55 százaléka jutott mennyiségben, 56 pedig értékben. Utána következik a narancs (18, illetve 17), valamint a tonik (mind mennyiségben, mind értékben 7-7). Utánuk a citrom-lime, szőlő és citrom következik.
A kiszerelésfajták pozícióváltásánál szembetűnik a gépi sűrített részarányának további csökkenése és az üveg folytatódó növekedése. Mennyiségben egyre nagyobb arányt képvisel 2006. augusztus–2007. júliusban a nem visszaváltható műanyag (39 százalék) és az üveg (26). Csökkenő tendencia jellemzi a visszaváltható műanyagot (18) és a gépi sűrítettet (14). A fémdoboz és a gépi hígított mutatója 1–2 százalék között mozog.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >