Tovább bővült a HÍR védjegyes termékek köre
A X. Jubileumi Termelői Közösségek Napján 12 pályázó 22 terméke nyerte el a HÍR védjegyhasználat jogát, velük együtt 238-ra nőtt a HÍR védjegyes termékek száma.

A HÍR védjegy pályázaton hagyományos és tájjellegű termékekkel lehet részt venni (Fotó: AM/Fekete István)
Az Agrárminisztérium célkitűzése a Termelői Közösségek Napjának évenkénti megrendezésével, hogy a termelői közösségek jó példáinak bemutatásával, tudásuk átadásával, valamint tapasztalataik cseréjével segítse a termelők közötti együttműködést, közösségbe szervezésüket.
Hagyományos és tájjellegű termékeink kulturális örökségünk részét képezik, hozzájárulnak a helyi identitás megerősítéséhez
Védjegyekkel és földrajzi árujelzőkkel való megkülönböztetésük olyan egyedi eszköz a termelői közösségek kezében, amellyel az éles piaci versenyben hitelesen tudják megkülönböztetni termékeiket a tömegtermékektől. A védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmának megszerzése után fontos lépés a hasznosítás, azaz célzott marketing és promóciós programokkal népszerűsíteni ezeket a termékeket. Ebben a szakaszban is kulcsfontosságú a termelői közösségek szerepe. A „Hagyományok-Ízek-Régiók” elnevezésű programot az Agrárminisztérium 1998-ban indította el, azzal a céllal, hogy az unió EUROTERROIRS programjához csatlakozva létrehozza Magyarország hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékeinek gyűjteményét. A HÍR védjegy programot 2010 óta a szaktárca a Földrajzi Árujelzők Program előiskolájaként működteti. A HÍR védjegy pályázaton hagyományos és tájjellegű termékekkel lehet részt venni.
A rendezvényen az ország különböző régióiból érkezett HÍR védjegyes kiállítók is bemutatták a termékeiket
Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Közép-Magyarország és Közép-Dunántúl régiós bemutatkozása arra hívta fel a figyelmet, hogy hagyományos gasztronómiai kultúránk nemcsak megőrzendő kincs, de fenntartható boldogulásunk záloga is a jövőben. Az ünnepségen kimagasló és példaértékű tevékenységéért három szakember miniszteri elismerő oklevelet vehetett át. A HÍR védjegyet frissen átvett oklevelesek listája itt érhető el.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet
Folytatódott Dani García gasztronómiai kalandozása Magyarországon. A Bibo Budapest étlapjára…
Tovább olvasom >Új éttermi szolgáltatást vezetett be a Munch
Elindult a Munch Club, amely exkluzív éttermi 1+1 Dealekkel és…
Tovább olvasom >Gourmet kaland útközben is: megújult az OMV VIVA nyári gasztrokínálata
A nyár nemcsak a szabadságról és a napsütésről szól, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >