Történelmi mélypontra zuhant a sörfogyasztás Németországban
2024-ben a német sörgyártók mindössze 8,3 milliárd liter sört értékesítettek, ami az újraegyesítés óta látott legalacsonyabb volumen – közölte a Német Statisztikai Hivatal.
Az összeladás az előző évhez képest 1,4%-kal csökkent, míg a belföldi értékesítés 2%-kal esett vissza. Ezzel szemben az export 1,6%-kal növekedett, az Európai Unióba irányuló kivitel pedig 3,1%-kal bővült – adta hírül a Lebensmittelpraxis.
A legnagyobb visszaesés 2024. júniusában következett be, amikor az értékesítés 13,5%-kal zuhant. A Német Sörgyártók Szövetsége, a Deutscher Brauer-Bund ezt a kedvezőtlen esős, időjárásnak tulajdonítja, amely jelentősen csökkentette a szabadtéri sörözők, vendéglátóhelyek látogatottságát.
A sörfogyasztás csökkenése az országban már hosszú távú trend: 2014 óta a csökkenés mértéke elérte 13,7%-ot, ami mintegy 1,3 milliárd literrel kevesebb eladott sört jelent. Az iparág ezt az alkoholfogyasztás egészséges életmód jegyében történő csökkenésével és a társadalom elöregedésével magyarázza. Az adatokban ugyanakkor nem szerepelnek az alkoholmentes sörökre vonatkozó folyamatosan növekvő adatok.
A limonádéval, kólával vagy gyümölcslevekkel kombinált mixek esetében szintén csökkenő tendencia látható: 2024-ben az eladások 4,6%-kal estek vissza, és 384,8 millió literrel az összes sörfogyasztás 4,7%-át tették ki.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >