Történelmi mélypontra zuhant a sörfogyasztás Németországban
2024-ben a német sörgyártók mindössze 8,3 milliárd liter sört értékesítettek, ami az újraegyesítés óta látott legalacsonyabb volumen – közölte a Német Statisztikai Hivatal.
Az összeladás az előző évhez képest 1,4%-kal csökkent, míg a belföldi értékesítés 2%-kal esett vissza. Ezzel szemben az export 1,6%-kal növekedett, az Európai Unióba irányuló kivitel pedig 3,1%-kal bővült – adta hírül a Lebensmittelpraxis.
A legnagyobb visszaesés 2024. júniusában következett be, amikor az értékesítés 13,5%-kal zuhant. A Német Sörgyártók Szövetsége, a Deutscher Brauer-Bund ezt a kedvezőtlen esős, időjárásnak tulajdonítja, amely jelentősen csökkentette a szabadtéri sörözők, vendéglátóhelyek látogatottságát.
A sörfogyasztás csökkenése az országban már hosszú távú trend: 2014 óta a csökkenés mértéke elérte 13,7%-ot, ami mintegy 1,3 milliárd literrel kevesebb eladott sört jelent. Az iparág ezt az alkoholfogyasztás egészséges életmód jegyében történő csökkenésével és a társadalom elöregedésével magyarázza. Az adatokban ugyanakkor nem szerepelnek az alkoholmentes sörökre vonatkozó folyamatosan növekvő adatok.
A limonádéval, kólával vagy gyümölcslevekkel kombinált mixek esetében szintén csökkenő tendencia látható: 2024-ben az eladások 4,6%-kal estek vissza, és 384,8 millió literrel az összes sörfogyasztás 4,7%-át tették ki.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >