Történelmi mélypontra zuhant a sörfogyasztás Németországban
2024-ben a német sörgyártók mindössze 8,3 milliárd liter sört értékesítettek, ami az újraegyesítés óta látott legalacsonyabb volumen – közölte a Német Statisztikai Hivatal.
Az összeladás az előző évhez képest 1,4%-kal csökkent, míg a belföldi értékesítés 2%-kal esett vissza. Ezzel szemben az export 1,6%-kal növekedett, az Európai Unióba irányuló kivitel pedig 3,1%-kal bővült – adta hírül a Lebensmittelpraxis.
A legnagyobb visszaesés 2024. júniusában következett be, amikor az értékesítés 13,5%-kal zuhant. A Német Sörgyártók Szövetsége, a Deutscher Brauer-Bund ezt a kedvezőtlen esős, időjárásnak tulajdonítja, amely jelentősen csökkentette a szabadtéri sörözők, vendéglátóhelyek látogatottságát.
A sörfogyasztás csökkenése az országban már hosszú távú trend: 2014 óta a csökkenés mértéke elérte 13,7%-ot, ami mintegy 1,3 milliárd literrel kevesebb eladott sört jelent. Az iparág ezt az alkoholfogyasztás egészséges életmód jegyében történő csökkenésével és a társadalom elöregedésével magyarázza. Az adatokban ugyanakkor nem szerepelnek az alkoholmentes sörökre vonatkozó folyamatosan növekvő adatok.
A limonádéval, kólával vagy gyümölcslevekkel kombinált mixek esetében szintén csökkenő tendencia látható: 2024-ben az eladások 4,6%-kal estek vissza, és 384,8 millió literrel az összes sörfogyasztás 4,7%-át tették ki.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >