Törpmánia

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 08. 29. 08:00

Arany: SPAR Magyarország2009. április 23. és június 11. között Aprajafalva és 15 lakója költözött be a Spar, Kaiser’s, Interspar és Plus áruházakba. A játékos akció célja a boltlátogatási gyakoriság, az átlagkosár és ezáltal a forgalom növelése volt, de az általános jókedvre is kedvező hatást gyakorolt, növelte a vásárlói mosolyok számát.

Minden elköltött 4 000 forintért 1 törpcsomagot kaptak a vásárlók, amelyben egy Hupikék Törpike figura, egy kis ismertető füzet és egy törppont volt. A teljes kollekció összegyűjtése – 13 Hupikék Törpike, Hókuszpók és Sziamiaú – mellett a törppontokért kiegészítő termékek – törülköző, mesefilm DVD, foglalkoztatófüzet, képregény, társasjátékkal kombinált gyűjtőalbum – vásárlására is lehetőség nyílt, amit speciális, törpös displayen helyeztek ki. A hetente megújuló akciós termékkínálatban több olyan termék is szerepelt, amelyek megvásárlásával ajándék törpökhöz lehetett jutni, akkor is, ha a vásárlás nem érte el a 4 000 forintot. Tv, sajtó, óriásplakát, külön ehhez a promócióhoz létrehozott weboldal, azon belül online játékok, nyomtatható kifestő, az üzletekben törpgyűjtő találkozók mozgósították a fogyasztókat. A játék leírását ismertető és a pontgyűjtő lapokat az eladótérben és a kasszáknál helyezték ki. Belógató táblák, plakátok, polczászlók és árjelzők, óriás belógató figurák és kitűzők népszerűsítették már az eladótérben az akciót. Az Interspar áruházakban ugróiskola és fotófal biztosította az eredeti törpélményt.

A GfK felmérése alapján a magyar háztartások 62 százaléka észlelte a Hupikék Törpikék promóciót, és 26 százalékuk részt is vett benne. A felmérés szerint a modern üzlettípusok vesztettek részesedésükből, és csak a szupermarketek részesedése nőtt némiképp, a Spar erős teljesítményének köszönhetően. A SPAR-csoport volt az egyetlen nemzetközi lánc, amelynek piaci részesedése nőtt, míg más láncoké erősen csökkent. A promóció után a piaci részesedése még jobban növekedett, mint a promóció előtti időszakban (Forrás: GfK).
Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Hovanyecz Norbert, a SPAR Magyarország Kft. marketingvezetője vette át.

Kapcsolódó cikkeink