Törökországban lassult a fogyasztói áremelkedés júniusban
Törökországban éves és havi szinten egyaránt lassult az infláció júniusban.
A török statisztikai hivatal (TÜIK) szerdán ismertette, hogy az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban 71,60 százalékra lassult a májusi 75,45 százalékról, ami 2022 novembere óta a legmagasabb volt. Elemzők kevésbé mérséklődő inflációra, 72,60 százalékra számítottak júniusra.
Az infláció lassulásához részben az élelmiszerek és alkoholmentes italok drágulásának mérséklődése járult hozzá a májusi 75,45 százalékról 71,60 százalékra, de például az áremelkedés 92,94 százalékról 90,67 százalékra csökkent a szállodák, kávézók és éttermek esetében, a ruházati cikkek és lábbelik éves áremelkedése pedig a májusi 50,85 százalékról 47,84 százalékra lassult. Az éves maginfláció 70,51 százalék volt júniusban, alacsonyabb a májusi 74,98 százaléknál.
Havi szinten a fogyasztói áremelkedés 1,64 százalék volt, 2023 májusa óta a legkisebb a májusi 3,37 százalék után. Szakértők véleményének átlagában 2,22 százalék szerepelt júniusra.
Mehmet Simsek török pénzügyminiszter június elején azt mondta, hogy a legrosszabb időszakon túl vannak, júniustól enyhül az infláció, az év végére 38 százalékra mérséklődik az éves fogyasztói áremelkedés.
A török jegybank márciusban váratlanul 500 bázisponttal, 50 százalékra emelte az irányadónak számító, hétnapos repokamatot az infláció elleni küzdelem részeként, áprilisban, májusban és júniusban pedig a piaci várakozásokkal összhangban nem változtatott a kamatszinten.
Kapcsolódó cikkeink
Hosszabb és tudatosabb nyarakat terveznek a magyarok 2025-re
A 2025-ös nyaralási szezon már most, a First Minute időszak…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >