Törj ki a csendből!

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 12. 04. 12:10

Énekelte Oláh Gergő, az X-Faktor 3. évadának győztese az előtt a 112 gyermek előtt, akik a Lidl és a Procter&Gamble közös adománygyűjtő akciójának eredményeképp fél évig biztos meleg ételt ehetnek minden nap. A két jótékony vállalat ugyanis 2014 szeptember és október hónapban a vásárlókat is tudatos döntésre és adakozásra ösztönözte azzal, hogy a P&G termékek – többek között Ariel, Lenor, Jar és Head&Shoulders márkák – Lidl üzletekben való megvásárlásával cikkenként 10 forinttal az éhező gyermekeket támogathatják.

Lidl-PG

A képen balról jobbra Berki Krisztián olimpiai bajnok tornász, Tőzsér Judit a Lidl kommunikációs vezetője, Oláh Gergő énekes a 2012-es X-Faktor győztese, Kozma Vanda a P&G program vezetője, Király Gábor a Gyermekétkeztetési Alapítvány elnöke az 5 millió forint átadásakor

2014 december 4-én rendhagyó sajtótájékoztató keretében az Állatkert Barlang éttermében látta vendégül a média képviselőit és a támogatott gyermekeket a Lidl, a GYEA és a P&G. A rendezvény háziasszonya Berta Klára, a Gyermekétkeztetési Alapítvány (GYEA) kommunikációért felelős munkatársa köszöntötte az egybegyűlteket, majd Kozma Vanda, A P&G program vezetője foglalta össze a program lényegét, hangsúlyozva a két nagykövet, Berki Krisztián és Oláh Gergő szerepét és mozgósító erejét. 300 ezren nézték meg azt a mozgósító „Sikeréhség” című online kampányfilmet , amiben a két híresség saját nehéz gyermekkoráról vall. Személyesen is megerősítették, hogy az álmok, a célok, a szorgalom és a kitartás segítette át őket a legnehezebb pillanatokon. Mindketten büszkén vállalták a nagykövet szerepet, mert tudják, hogy a nehéz helyzetben mennyire jól jön, mennyire sokat számít a segítség. A Mikuláscsomagokat is ők ketten adták át a gyermekeknek és fáradhatatlanul osztották az autogramokat, álltak be a közös fotókhoz.

Király Gábor, a GYEA elnöke beszédében kiemelte, hogy a magyar lakosság körülbelül 10 százaléka él mélyszegénységben, nekik bizony napi gond a gyermekek reggeliztetése, ebédeltetése, vacsoráztatása. 350 ezer magyar gyermek kap ingyen meleg ételt az óvodákban, iskolákban, de a hétvégeken és munkaszüneti napokon, ami kb 160 nap az évben, sajnos nem biztos, hogy ételhez jutnak. Közülük választották ki 4 település – Veszprém, Balatonfőkajár, Nádasdladány és Tiszaigar – rászoruló családjait, és hívták meg az adományátvétellel összekötött Állatkerti kirándulásra a 112 hátrányos helyzetű gyermeket, akiknek ez az 5 millió forint fél évre biztosítja a melegétel-ellátást. Király Gábor reméli, hogy egyre több adakozó kedvű híresség és vállalat csatlakozik a GYEA „Mindenki ebédel” programjához, ahogy a Lidl már 4 éve, összesen 100 millió forinttal támogatja munkásságukat és ahogy a Procter&Gamble is csatlakozott a jótékony kezdeményezéshez, az példaértékű.

A gyermekek településenként saját készítésű ajándékokkal kedveskedtek a vállalatok képviselőinek és a nagyköveteknek, majd lelkesen, teljes szívből együtt énekeltek Oáh Gergővel: „Törj ki a csendből,a sötétből,szeress szívből…”

„Ma Magyarországon még mindig közel 20 000 gyermek éhezik. Ahhoz, hogy ez a szám jelentősen csökkenjen, nélkülözhetetlen az olyan felelős vállalatok szerepvállalása, mint a P&G és a Lidl. Nagyon hálásak vagyunk, hogy felismerték az ügyünk fontosságát és támogatják céljainkat” – mondta el zárszavában Király Gábor, a Gyermekétkeztetési Alapítvány elnöke. A szervezet 1993-as alapítása óta azért dolgozik, hogy hazánkban a legszegényebb körülmények között élő gyermekek rendszeresen megfelelő és elegendő táplálékhoz jussanak.

A P&G és a Lidl elkötelezett a gyermekek jólétéért, és felelős vállalatokként a jövőben is fontosnak tartják, hogy a vásárlók bevonásával, a közös gondoskodás jegyében enyhítsék a rászoruló gyermekek mindennapi gondjait, és új lehetőségeket nyissanak meg nekik a sikeres jövő felé.

Kapcsolódó cikkeink