Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának
Az olaszországi Torino viselheti a Turizmus Intelligens Európai Fővárosa címet 2025-ben, és a spanyolországi Benidorm lesz az intelligens európai turizmus zöld úttörője jövőre – közölte az Európai Bizottság illetékes irodája pénteken.
A tájékoztatás szerint Torino azért nyerte el a címet, mert a gazdag ipari örökségéről ismert város sikeresen alakítja át magát olyan településsé, mely egyensúlyt teremt a városfejlesztés és a kulturális örökség megőrzése, valamint a fenntarthatóság között.
A város egyebek mellett autógyárakat alakított kulturális helyszínekké, bizonyítva elkötelezettségét a történelem és a modern innováció ötvözése iránt. Városfejlesztési programja kiemeli a természeti erőforrások megőrzése és a fenntartható fejlődés előmozdítása fontosságát.
Torino lépéseket tett annak érdekében, hogy 2030-ra elérje az unió szén-dioxid-semlegességi céljait az alacsony kibocsátású mobilitás iránti elkötelezettsége révén. A város zöld kezdeményezései, mint például a korábbi ipari területek zöldterületté alakítása és a tömegközlekedés fejlesztése, a fenntartható turizmus és várostervezés stratégiai megközelítését mutatják.
A brüsszeli közlemény szerint Benidorm, az intelligens turizmus 2025-ös európai zöld úttörője címet azért nyerte el, mert sikeresen integrálja a környezetvédelmet, a gazdasági stabilitást és a társadalmi gazdagodást turisztikai stratégiájába. A város zöldítés iránti elkötelezettsége javítja az általános látogatói élményt és az ott élők életminőségét – írták.
A díjat az Európai Bizottság 2018-ban hozta létre.
Kapcsolódó cikkeink
Az innovációnak és a tudásátadásnak a fenntarthatóság növelésében is komoly szerepe
Szükséges az agráriumban a modern technológiák és a fenntartható gyakorlatok…
Tovább olvasom >ENVIRONTEC fenntarthatóság és innováció
Sikeresen zárult az ENVIRONTEC powered by ÖKOINDUSTRIA szakkiállítás, amely három…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: az áttörés még mindig várat magára
A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >Heineken vegyesvállalat építi meg Dubaj első kereskedelmi sörfőzdéjét
Egy a Heineken által létrehozott joint venture tervezi felépíteni az…
Tovább olvasom >Banai Péter Benő: tartós növekedési pályára áll a magyar gazdaság
Tartós növekedési pályára tud állni a magyar gazdaság a következő…
Tovább olvasom >