Töretlenül nő a beruházási szándék
A kkv cégvezetők megkérdezésével végzett K&H kkv bizalmi index kutatás adatai szerint a vállalkozások beruházási szándéka egyértelműen túljutott a mélyponton, ugyanis egy éve töretlenül növekszik folyamatosan. Jelenleg a vállalkozások 59%-a tervez fejlesztést. A beruházási célok közül továbbra is az informatikai fejlesztések állnak az élen.
Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index eredménye szerint kétségtelenül túljutott a mélyponton a hazai vállalkozások beruházási szándéka, ugyanis egy éve folyamatosan növekszik a beruházásban gondolkodó kkv-k aránya. „Jelenleg a cégvezetők 59%-a tervez valamilyen fejlesztést az elkövetkezendő egy év során. Ez az érték jóval meghaladja az egy évvel ezelőtti adatot, amikor is a vállalkozások kevesebb, mint fele (49%) tervezett fejlesztést. A kkv-k legnagyobb része (33%) továbbra is az informatikai beruházásokra készül. Sőt, mi több, egyedül ennél a beruházási célnál figyelhető meg számottevő, 4 százalékpontos emelkedés az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekre, berendezésekre vonatkozó beruházási szándék, amit minden ötödik vállalkozás tervez. A gépjárművek korszerűsítésében is közel minden ötödik (18%) kkv gondolkodik” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
A különböző szektorokat tekintve visszafogottabb beruházási szándék figyelhető meg az ipari, építőipari (55%) és a kereskedelmi (56) cégeknél. A szolgáltató vállalkozások és a mezőgazdasági cégek ennél bátrabban tervezik a következő egy évet, az előbbiek 61, az utóbbiak 66%-a tervez valamilyen fejlesztést. A beruházás tárgyát tekintve a kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások körében az informatikai fejlesztések állnak az élen, az ipari és agrárcégeknél pedig a gépek, berendezések fejlesztése élvez elsőbbséget. Azonban a tevékenységi kör mellett a cég mérete is nagymértékben hatást gyakorol a beruházási tervekre, hiszen a cégmérettel párhuzamos nő a beruházási szándék: a mikrovállalkozások mindössze 55%-a gondolkodik fejlesztésben, a kisvállalkozásoknál ez az arány már 61%, a középvállalatok pedig több mint kétharmada (69%) tervez valamilyen fejlesztést.
A június elején készült felmérés eredményei azt mutatják, hogy a Növekedési Hitelprogram kedvező hitelkondícióinak ismerete főként azokat a vállalkozásokat mozgatja meg, amelyek már terveznek fejlesztést, beruházást. Míg a beruházást nem tervező vállalkozások körében 13% azon cégek aránya, amelyek kedvező hitelajánlat esetén beruházásba kezdenének, addig a beruházást egyébként is tervező cégek 37%-a kezdene további fejlesztésbe vagy növelné a beruházásra fordított tőkét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >