Töretlen a német bioélelmiszer-piac növekedése
A Német Gazdák Szövetségének (DBV) jelentése szerint a német bioélelmiszer-piac 2024-ben akár több mint 5%-os növekedést érhet el, ami a szektor az infláció okozta nehézségekből való kilábalását jelzi.
A bővülés elsősorban a csomagolt, tartós bioélelmiszerek – például tészták, müzlik, sütemények és készételek – iránti kereslet növekedésének köszönhető, amelyet a hagyományos szupermarketek kibővített bio kínálata is támogatott.
A friss bioélelmiszerek – tejtermékek, hús, gyümölcs és zöldség – szegmense ugyan kisebb mértékű forgalomnövekedést mutatott, de a teljes piac így is visszatérhet a korábbi, éves szinten 7-8%-os átlagos bővüléshez.
A bioélelmiszer-ipar 2022-ben komoly visszaesést szenvedett el az infláció miatt, amely visszafogta a drágább termékek iránti keresletet. 2023-ban azonban már látható volt az élénkülés, amikor a szektor forgalma 5%-kal, 16,1 milliárd euróra nőtt a Német Ökológiai Élelmiszer Szövetség adatai szerint.
A DBV 2024 első kilenc hónapjának adatai alapján azt várja, hogy a piac további erősödés előtt áll. A fejlődés jól mutatja, hogy a fogyasztók ismét egyre inkább az ökológiai gazdálkodásból származó termékeket választják, ami pozitív jele a fenntartható élelmiszerfogyasztás iránti elköteleződés erősödésének.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >