TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: új csillagok és visszatérő húzónevek
Az idei toplisták a marketingben erőteljes megújulást, a PR-ban viszont nagyobb stabilitást mutatnak – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállításából. A szaklap idén jubileumi, tizedik alkalommal készítette el a TOP 50 marketingvezető, és harmadszorra a TOP 50 PR-vezető rangsort. A marketinges lista élére Szabó Béla Attila (Magyar Telekom), a PR-lista élére pedig Horváth Magyary Voljč Nóra (K&H Csoport) került.
A kommunikációs szakma élvonalát ismét két, egyenként 50-es rangsorban mutatta be a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A szakmai zsűri döntése nyomán idén jubileumi, tizedik alkalommal állt össze a TOP 50 marketingvezető listája, míg a PR-szakembereket rangsoroló összeállítás harmadszorra jelent meg. A marketingvezetők között a legjobbak harmada 2025-ben új névként tűnt fel, ami a piac erőteljes fluktuációját mutatja. A PR-oldalon ezzel szemben mindössze nyolc új szakember került be az ötvenes élmezőnybe. Szektoronkénti bontásban is látszanak a különbségek: a marketingben a kereskedelmi vállalatok dominálnak, míg a PR-rangsorban a pénzügyi és szolgáltató szektor képviselői vannak többen. Ez a kettősség is mutatja, mennyire eltérő logika és működésmód jellemzi a két területet, még ha gyakran szoros együttműködésben is dolgoznak. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte: az elmúlt évekhez hasonlóan a kommunikációs vezetőknek továbbra is egyszerre kell alkalmazkodniuk az új technológiai megoldásokhoz, köztük a mesterséges intelligencia integrálásához, és gondoskodniuk arról, hogy szervezeteik hosszú távon is stabil csapatokra, fenntartható működésre támaszkodhassanak. A listák azt is mutatják, hogy a kommunikációban egyre nagyobb teret kapnak a társadalmi hatású kampányok, amelyek a klasszikus üzleti célok mellett erősítik a márkák reputációját is.
TOP 50 marketingvezetők: stabil dobogósok és feltörekvő újoncok
A TOP 50 marketingvezetők idei rangsorában az élre Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója került, aki tavaly a második helyen végzett. A dobogó második fokára Mérő Ádám, a Coca-Cola európai digitális stratégiájának irányítója lépett fel, míg a harmadik helyet Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs és marketingigazgatója szerezte meg. A negyedik helyen Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett, ötödik lett Juhász Péter Tibor, az OTP Csoport marketing- és kommunikációs igazgatója. A hatodik helyet Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke kapta, őt követi hetedikként Metykó Tibor, az Euronics chief customer officere. A nyolcadik helyen Pataky Piroska, az MBH Bank márka- és marketingkommunikációs igazgatója áll, kilencedik lett Kanyó Roland, a dm marketing- és PR-menedzsere, míg a tizedik helyet Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, CSR- és kormányzati kapcsolatok vezetője szerezte meg.
TOP 50 PR-vezetők: a nagyvállalati és ügynökségi vezetők dominálnak
A PR-lista első helyén Horváth Magyary Voljč Nóra végzett, aki több mint két évtizede dolgozik a K&H Csoportnál, és mára a hazai bankszektor egyik legismertebb kommunikációs vezetője. A dobogón Gáspár Bence (OTP Bank) és Beke Zsuzsa (Richter Gedeon) állnak még, ami jól mutatja, hogy a pénzügyi és gyógyszeripari szektor vezetői a kommunikációban is meghatározó súllyal bírnak. A tízes élmezőnyben helyet kapott továbbá Szinai Ádám (CIB), Pantl Péter (Mol), Sztaniszláv András (MPRSZ/ICCO), Liptay Gabriella (KPMG), Holló Márta (Magyar Telekom), Balatoni Zsófia (Uniomedia) és Kutas István (MBH).
Az összkép alapján a bankok és energetikai cégek mellett az ügynökségi oldal is egyre erősebb, hiszen az ügynökségek és a szakmai szervezetek vezetői is befértek a top 10-be. Az idei listákon egyértelmű a pénzügyi szektor hangsúlyos jelenléte, hiszen mindkét rangsorban több helyezett is erről a területről érkezett. Szintén jól látszik, hogy a nők aránya továbbra is kiemelkedő: a PR-toplista első tíz helyezettjének fele hölgy, és a marketinges élvonalban is markánsan vannak jelen. Új tendenciák is kirajzolódnak: az ügynökségi és szakmai szervezeti szereplők előretörése azt mutatja, hogy a kommunikációs piac egyre sokszínűbb, és a jövőben is helyet kaphatnak a nagyvállalatok szakemberei mellett a kisebb szereplők is. Az is látható, hogy a kereskedelmi láncok marketingesei is mind hangsúlyosabban szerepelnek a rangsorban, ami a retail iparág növekvő súlyát jelzi.
A Marketing&Média TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezetőket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, 2025. szeptemberi számában.
Kapcsolódó cikkeink
Számos kiemelkedő nemzetközi előadó az idei Marketing Summiton
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A SEO-blogok halála – Mit jelent mindez a KKV-k marketingjében?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Miért tévút a kattintások bűvölete? – Új szemlélet a magyar kkv-k marketingmérésében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja: Rubint Réka: „Engem egyetlen dolog fáraszt: a pihenés…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Árrésstop borzolja a kedélyeket a drogériapiacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >100 év után újraindul a Haggenmacher sörfőzde
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >