TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és a PR-vezetőket tartalmazó rangsorok élére is – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállításából. A kilencedik alkalommal elkészített marketingvezetői lista szereplőinek negyede, a másodszorra összeállított PR-vezetői rangsor esetében pedig a résztvevők 20 százaléka cserélődött. A szakmai zsűri szavazatai alapján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a marketingvezetők közül az első, a PR-vezetők toplistájának élére pedig Beke Zsuzsát, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetőjét választották.
Idén is kétszer 50-es rangsorban mutatta be a Marketing&Média a hazai kommunikációs iparág nagyágyúit. A piac meghatározó szereplőiből álló zsűri szavazata alapján kilencedik alkalommal készült el a TOP 50 marketingvezetőt tartalmazó rangsor, és második alkalommal a TOP 50 PR-vezetői lista. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte: amíg a kommunikációs vezetőket a koronavírus-járvány időszakában és azt követően leginkább a költségoptimalizálás állította kihívások elé, az elmúlt évben az új technológiákhoz és környezethez történő megfelelő alkalmazkodás, így például a mesterséges intelligencia hatékony integrálása tartozott a szakma csúcsvezetőinek kiemelt feladatai közé. A listákon jellemzően nagyvállalatok kommunikációs vezetői a meghatározóak, akik közül sokak kampányaiban meghatározó szerepet töltött be idén két nagy nyári sportesemény, a foci-Eb és az olimpia. Évről-évre megfigyelhető tendencia az aktuális események marketingcélú kihasználása mellett, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó kampányok. A főszerkesztő hozzátette: a szakmai kvalitások, csapatépítés és hatékony aktivitások menedzselése mellett a jó vezetők ismérve az is, hogy nagy hangsúlyt helyeznek az utánpótlásképzésre, és aktív közreműködőként vesznek részt szakmai fórumokon.
TOP 50 marketingvezetők: helycsere az éllovasok között
A TOP 50 marketingvezetők rangsorában idén helyet cserélt egymással a lista első és második helyezettje. Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója ezúttal megelőzte a négy éve egyeduralkodó Szabó Béla Attilát, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatóját. Tavalyi helyezését megőrizve a dobogó harmadik fokára Mérő Ádám, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója került. Negyedik Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, ötödik pedig a Yettel Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója, Kovács András Péter lett. Hatodik helyezettnek Pantl Pétert, a Mol Csoport kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri, a hetedik idén Juhász Péter Tibor, a Vodafone és Digi márkaigazgatója. A nyolcadik helyen Blaumann Debóra végzett, az Erste Bank, marketing- és PR-vezetője, kilencedik pedig Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója. A marketingvezetők toplistájának tizedik helyezettje 2024-ben Szalkai Réka, a Mastercard marketingigazgatója.
A TOP 50 marketingvezetői rangsorban tíz vezető a pénzintézet-biztosító kategóriát képviseli, míg a kilenc fővel jelenlévő kereskedelmet az ital- és a szolgáltatásszektor követi hét-hét marketing vezetővel. A tavalyi listához képest ez némi változás, akkor ugyanis a legtöbb résztvevővel a kereskedelmi szegmens büszkélkedhetett, ezt a pénzintézet-biztosító, majd a szolgáltatás szektor követte.
TOP 50 PR-vezetők
A TOP 50 PR-vezetők rangsorának élén is helycsere történt: idén Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője végzett első helyen, akit másodikként a tavalyi listavezető Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója követ. Harmadik a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra, negyedik pedig Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője. Az idei lista ötödik helyezettje az ügynökségi oldalról Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere, és a hatodik helyezett is ebből a szegmensből érkezett: Balatoni Zsófia, az Uniomédia társalapító-ügyvezetője. A PR-vezetők listájának hetedik helyére Szinai Ádámot, a CIB Bank marketingkommunikációs és PR-vezetőjét választotta a zsűri, nyolcadik pedig Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója. Az idei rangsor kilencedik helyezettje Sztaniszláv András, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke, és a tizedik helyezett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
A tavaly debütált, idén második alkalommal összeállított TOP 50 PR-vezetők rangsorban a szereplők közül a legtöbben (33) a nagyvállalatokat képviselik, majd az ügynökségek és nonprofit szervezetek következnek (17). A nagyvállalatokon belül legnagyobb számban a szolgáltatásszektorban dolgozó vezetőket találunk (9) majd a kereskedelmi (6) és a pénzintézet-biztosító szegmensnél dolgozók (5) következnek.
A Marketing&Média TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezetőket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, 2024. szeptemberi számában.
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a valós idejű marketing a Mastercard Space4Commerce konferenciáján
A Mastercard Space4Commerce konferencia bemutatja, hogyan alakítják át az azonnali…
Tovább olvasom >Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >