Tőkét emel a CO-OP Hungary Zrt.
Informatikai fejlesztéseire koncentrál a CO-OP Hungary Zrt., amely ennek finanszírozására tőkeemelésről döntött szerdai közgyűlésén. Az eseményen elhangzott: a COOP üzletlánc sikerrel őrzi piaci részesedését, és az elmúlt években jól vette a gazdasági környezet változása miatt adódó akadályokat, emellett hatékonyságnövelő beruházásokat is végrehajtott.
Tőkeemelésre fordít jelentős összeget a CO-OP Hungary Zrt. – döntött a cég közgyűlése szerdán Budapesten. A forrást a COOP Gazdasági Csoport versenyképességi beruházásira, elsősorban az informatikai háttérrendszer fejlesztésére fordítják. Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke elmondta: az új felhő-alapú, az üzleti intelligencia lehetőségeit is kihasználó rendszer kiépítése már zajlik, és remélhetőleg a közeljövőben végleg leváltja a jelenleg használt, mintegy 15 éve telepített, és mára elavult rendszert.
A fejlesztésről szólva az eseményen értékelte az elmúlt évet Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója is. „Látható, hogy a legfőbb mutatók nem változtak 2017-ben a korábbiakhoz képest, a COOPGazdasági Csoport tudta tartani meghatározó piaci pozícióját a hazai kereskedelemben. A csoportszintű árbevétel tavaly elérte a 604 milliárd forintot. Ennek hátterében a hatékonyságot javító intézkedések állnak, amelyeket az idén is folytatni fogunk” – jelentette ki.
Pozitívumként említette a vezérigazgató azt, hogy a fogyasztói bizalom erősödik, és a COOP sikerrel viszi tovább megkezdett programjait. Ennek keretében átstrukturálódik a kereskedelmi csoport bolthálózata, amely növeli a hatékonyságot.
Ennek fontos része a már említett informatikai rendszer, amelynek megvalósítása ugyan némi csúszással történik, ám az eddigi tesztek bizakodásra adnak okot. Az informatikai beruházással párhuzamosan beindul a COOP Akadémia is, amely az e-learning terén nyújt hatékony segítséget a dolgozók fejlődésében. A fejlesztésekhez tartozik még számos energiahatékonysági beruházás, amely a világítást és a hűtők optimalizálását egyaránt érinti, valamint megkezdődött a napelemes technológia tesztelése is.
Tóth Géza az idei év fő célkitűzéseiről szólva kiemelte a vásárlói élmény javítását, a választék növelését, valamint a törzsvásárlói programon belül elsősorban a minőségi, nem pedig a mennyiségi előrelépést.
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az eseményen kifejtette: a kereskedelmi láncok között a Coop jelenleg a legtöbb, közel 1600 településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki. Ezek a számok időről időre stabilan ismétlődnek, ám a munkaerőhiány, a kistelepülések korösszetétele és jövedelmi viszonyai kihívást jelentenek ma és a jövőben is. Ezzel összefüggésben a boltösszetétel jelenlegi trendje a hálózaton belül a nagyobb méretű üzletek felé tolódik el, emellett az élelmiszer-kereskedelem egészét érintő kistelepülési nehézségek az üzletek számának kismértékű csökkenését hozta.
Ezzel egy időben zajlott a CO-OP Hitel Zrt. közgyűlése is. Dr. Rédei István, a társaság Igazgatóságának elnöke elmondta: a 2017-es évben a társaság működése kiegyensúlyozott volt, hasonló eredménnyel zártak, mint az előző évben.
Kapcsolódó cikkeink
ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók…
Tovább olvasom >Automatizált boltok jövője: Magyarországon is megjelenhetnek a személyzet nélküli üzletek
A Coop Szeged Zrt. hamarosan új szintre emeli bolthálózatának működését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >