Népszerű a Tokaji külföldön is
Nyolc Tokaj-hegyaljai pincészet mutatkozott be csütörtökön Moszkvában, a rendezvény közönségét alapvetően a moszkvai orosz nagykereskedelmi láncok, a legnagyobb beszerzők adták, de a politikai elit számos képviselője is megjelent a borkóstolóval egybekötött bemutatón.
Nyári László, a Pannon Tokaj Szőlőbirtok és Kereskedőház Kft. elnöke az MTI-nek elmondta: egyfajta road-show ez, amelynek következő állomása Szentpétervár.
A magyar borok és az ország hírnevének erősítéséhez ezek a rendezvények elengedhetetlenek – tette hozzá Nyári László. „Ránk is fér, hogy építsük, illetve visszaépítsük azt a piacot, amely nagyon is fontos és meghatározó volt Tokaj-Hegyalja, egész Magyarország és az orosz-magyar gazdasági kapcsolatok számára” – mondta.
Kifejtette, 2008-ig lendületesen fejlődtek kereskedelmi kapcsolataik Oroszországban. Évi öt-hat kamionnal, közel 100 ezer palack bort szállítottak Moszkvába és Moszkva megyébe. Ez a mennyiség a gazdasági válság hatására körülbelül a felére esett vissza. Ezért 2011-ben új stratégiát és taktikát kellett kialakítaniuk arra, hogyan találhatják meg az elveszített vevőket, vagy szerezhetnek újakat.
Oroszországban jól eladható a tokaji bor, s most ott tartanak, hogy bár nem érték el a 2008-as nagyságrendet, de közel vannak hozzá – mondta Nyári László.
Gönczi Benjámin, a Monte Tokaj Kft. vezetője, borásza elmondta: korábban részt vettek a moszkvai nagy élelmiszerkereskedelmi kiállításon (Prodexpo), de ilyen rendezvényt először tartottak Moszkvában, a magyar nagykövetségen. Örvendetesnek tartotta, hogy a társpincészetekkel együtt jelenhettek meg.
Főleg a Tokaj-Hegyalja déli részéről jöttek el a pincészetek képviselői, közöttük a Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet, a Dereszla pincészet, a Sauska tokaji borászat, a Tokaj-Hétszőlő pincészet, a Patricius Borház. Szepsy Istvánt, a márciusban állami kitüntetéssel elismert mádi borászt és borait fia képviselte.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. hagyományos beszállító Oroszországba. Évi hétmillió palack bort forgalmaz, ennek a felét külföldre viszi. Farkas Erzsébet, a cég exportmenedzsere elmondta: ha együtt jelennek meg a pincészetekkel és kereskedőházakkal a piacon, akkor erősítik egymást. A minőség megőrzése, a hamisítások ellen is csak együtt tudnak fellépni Oroszországban is. Szeretnék, ha velük együtt a többi cég is megerősödne ezen a piacon.
Kiss Szilárd mezőgazdasági attasé az MTI-nek elmondta: rendszeressé szeretnék tenni ezt a lehetőséget a magyar borászatok számára. A következő hasonló rendezvényen az egri boroknak és a borvidéken működő cégeknek teremtenek alkalmat az oroszországi bemutatkozásra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >