Tokaj Düsseldorf meghódítására készül
A tavalyi tizenhattal szemben idén huszonöt magyar vállalat állít ki a világ vezető borvásárán; a düsseldorfi ProWein-en. A 2012. március 4-6. közötti eseményen Tokajt képviseli a legtöbb cég hazánkból.
Az egész világról 40 ezer szakmai látogatót vonzó ProWein vásáron ötven ország mintegy 3700 kiállítója ad áttekintést a borászat aktuális trendjeiről. „Tokajt képviseli a legtöbb cég hazánk vásári kínálatában, de ott lesznek borászok a balatoni, egri, neszmélyi, soproni, villányi mellett más hazai vidékekről is” – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. Szintén a ProWein keretében, az égetett szeszesitalok 300 kiállítója között, önálló nemzeti standon négy magyar vállalat hívja fel a nemzetközi szakmai közvélemény figyelmét a hungaricumként bemutatandó pálinkára.
A legnagyobb közönségsikert várhatóan most is a központi kóstoló zóna aratja, a 7-es számú csarnokban. A mottó ezúttal „Régiók sajátos borai a világ minden tájáról”. Egyedi termelési módszerekkel létrejött izgalmas, autentikus ízekkel ismerkedhetnek majd az érdeklődők. Minden látogató pohárral kezében barangolhat ezerféle kiállított bor labirintusában, és saját maga tölthet abból az italból, amelyre kíváncsi.
Mennyiséget tekintve tavaly újra Franciaország lett a világ legnagyobb bortermelő országa, 50,2 millió hektoliterrel. A régi bölcsesség, amely szerint a korai szüret mindig jó minőséget garantál, most is igaznak bizonyult. Gyengén indult a nyár, azután augusztus forró utolsó hetei gyorsan megérlelték a fürtöket. Különösen Champagne és Elzász borászai jártak jól, akik az előző évhez képest kiemelkedően, 20 százalékkal nagyobb termést értek el. Az export augusztusig 12 százalékkal bővült az előző év első nyolc hónapjához képest, 5,1 milliárd euróra. Különösen a minőségi borok kivitele emelkedett.
Szintén jelentős kiállító Olaszország, a világ második legnagyobb bortermelője. Habár a tavalyi 43,5 millió hektoliter a legkisebb mennyiség 1948 óta. Pozitív hír ugyanakkor, hogy az export 16 százalékkal nőtt tavaly az első félévben, az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva. Főleg Oroszországba és Kínába lendült fel a kivitel. De az USA irányában is két számjegyű pluszt értek el.
Figyelemre méltó a helyzet Ausztriában: tavaly fellélegezhettek nyugati szomszédunk bortermelői. Két, minőségi szempontból sikeres, de mennyiséget tekintve gyenge év után 2011 őszén újra megtelhettek a pincék. Átlagosnak mondható a közel 2,5 millió hektoliternyi termés, amelynek minőségét „jó”-nak könyvelik el. Így a ProWein 320 osztrák kiállítója derűlátóan nézhet az üzleti tárgyalások elé Düsseldorfban, március elején.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >