Tokaj a magyarok kedvenc borvidéke – ez derült ki egy friss online kutatásból
A Tokaji borvidék bizonyult a legnépszerűbb hazai borturisztikai célpontnak a Csodásmagyarország.hu 2025 novemberében készült, 1658 válaszadót vizsgáló online felmérése szerint. A világörökségi borvidékre a megkérdezettek 23%-a szavazott – derül ki Csodásmagyarország.hu online felméréséből.
A második helyet az Egri borvidék érte el (16%), harmadik lett a Villányi (15%). A negyedik helyen a Balaton-felvidéki és a Badacsonyi borvidék végzett holtversenyben (7–7%), míg ötödikként a Szekszárdi került a listára (5%). Őket követi a Mátrai, valamint a Balatonfüred–Csopaki borvidék (4–4%), majd a Balatonboglári (3%). A rangsort a Móri, a Soproni és a Neszmélyi borvidék zárja (2–2%).
A természet és a kirándulás ösztönzi leginkább a látogatást
A borvidék-választást leginkább a természeti környezet és a kirándulási lehetőségek befolyásolják: erre a megkérdezettek 22%-a voksolt. A borkóstolás és pincelátogatás motivációja 20%, a wellness-szolgáltatásoké 19%, a gasztronómiai élményeké 18%. A kulturális programok 8%-ot, a gasztronómiai rendezvények 7%-ot, a nagyobb fesztiválok 6%-ot kaptak.
A fehérbor a legnépszerűbb
A borfogyasztási szokásokról készült adatok szerint a magyar fogyasztók 43%-a a fehérbort részesíti előnyben, 30% a vörösbort, 16% a rozét választja. A pezsgő 5%-ot, a habzóbor 1%-ot ért el, míg a válaszadók 5%-a nem fogyaszt bort.
A kedvenc konkrét borfajta az aszú (16%), majd az olaszrizling (11%), a merlot (10%), a Bikavér (9%) és a Cserszegi fűszeres (9%) következik.
Tokaj turisztikai kínálata továbbra is erős
A felmérés megerősíti: Tokaj komplex borturisztikai célpontként vonzó marad. A borvidék települései – többek között Tokaj, Tarcal, Mád, Tállya, Tolcsva és Erdőbénye – sétáló- és dűlőtúrákat, borbuszjáratokat, borkóstolókat és tematikus borvacsorákat kínálnak.
A térség ikonikus helyszínei, például a hercegkúti pincefalu, a Tokaji Világörökségi Bormúzeum vagy a bodrogkeresztúri Borecet Manufaktúra továbbra is népszerű úti célok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tavaly a Black Friday egyetlen éjszaka alatt több mint 43 milliárd forintos forgalmat hozott a magyar e-kereskedelemnek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lassult az OECD harmadik negyedévi GDP-növekedése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Adventi élelmiszer-biztonsági vizsgálatot rendelt el a fogyasztóvédelmi hatóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

