A biztonságos magyar tojást vásárolják a fogyasztók
Az ellenőrzött termelésből származó, biztonságos magyar étkezési tojások fogyasztását részesítsék előnyben a hazai vásárlók – hívja fel a figyelmet a Magyar Tojóhibrid-Tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség). A külföldi előállítású, importált tojások sokszor humánegészségügyi kockázatokat jelenthetnek. A legújabb nemzetközi híradások szerint lengyel tojásokban mutattak ki olyan mennyiségű antibiotikumot, amely az emberi egészséget is veszélyeztetheti.
Több nemzetközi híradás is arról számolt be az utóbbi időszakban, hogy az emberi egészségre is ártalmas szennyeződéseket mutattak ki étkezési tojásokban. Holland és német értesülések szerint egyes tojástételekben ismét fipronilos rovarirtószer-maradvány jelent meg, a napokban pedig a lengyel állatorvosi szolgálat hívott vissza a piacról több mint 4 millió darab étkezési tojást, mert azokban a megengedettnél magasabb antibiotikum-tartalmat észleltek.
Az újabb nemzetközi esetek is rávilágítanak arra, hogy a külföldi előállítású, importált tojások fogyasztása humánegészségügyi kockázatokat jelenthet – szögezi le a Tojásszövetség. A lengyelországi helyzet magyar szempontból is különösen fontos lehet, mert a külföldi étkezési tojások zöme Lengyelországból érkezik a magyar piacra. Ezért a szövetség felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy az importált termékek helyett az ellenőrzött és nyomon követhető termelésből származó magyar étkezési tojások vásárlását részesítsék előnyben.
A magyar gazdaságokban termelt tojások kiváló minőségűek és biztonságosan fogyaszthatók – húzza alá a Tojásszövetség. A sokszor bizonytalan eredetű és tisztázatlan beltartalmú külföldi termékekkel szemben a magyar gazdaságokból származó tojások nyújthatnak megfelelő minőségi garanciákat a fogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkeink
Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >Piszkos ketrecek, globális veszélyek: tyúkok milliói szenvednek világszerte
Egy friss nemzetközi jelentés rávilágított: több mint harmincöt országban tartanak…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >