Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely miatt a tojáskészletek jelentősen megcsappantak, és az árak meredeken emelkednek. A helyzetre reagálva két nagy kiskereskedelmi lánc, a Costco és a Trader Joe’s korlátozásokat vezetett be arra vonatkozóan, hogy egy vásárló mennyi tojást vehet egyszerre – írja a CNN.
Korlátozások a tojásvásárlásban
A több mint 600 üzlettel rendelkező Trader Joe’s vásárlói naponta legfeljebb egy tucat tojást vásárolhatnak. A Costco áruházlánc pedig fejenként három doboz tojásban határozta meg a vásárlási limitet, ahol egy doboz általában 12 tojást tartalmaz.
Más üzletláncok, például a Kroger, egyelőre nem vezettek be országos szintű korlátozásokat, de a készletektől függően egyes üzletekben szintén meghatározhatnak vásárlási limitet.
Egy kaliforniai Trader Joe’s üzletben már felirat figyelmezteti a vásárlókat a napi egy tucat tojásra vonatkozó korlátozásra – számolt be róla a CNN.
Meredeken emelkedő tojásárak
A madárinfluenza miatt az elmúlt évben 40 millió baromfi pusztult el az Egyesült Államokban, ami drasztikus kínálatcsökkenést okozott a piacon. Ennek hatására a tojás ára is jelentős növekedésnek indult. 2023 novemberéről decemberére 14 százalékos áremelkedés következett be, az amerikai mezőgazdasági minisztérium előrejelzése szerint pedig az év végéig akár 20 százalékos drágulás is várható.
A vendéglátóiparra is hatással van
A tojáshiány és az emelkedő árak már a vendéglátóhelyeket is érintik. A Waffle House, amely egy népszerű reggeliző gyorsétteremlánc, a múlt héten fél dollárral megemelte a tojásos reggelik árát, és erről tájékoztatta is vendégeit az étlapján.
A tojás árának további emelkedése egyelőre elkerülhetetlennek tűnik, ezért a kiskereskedelmi láncok és a vendéglátósok folyamatosan keresik a megoldásokat a kínálat biztosítására és az árak féken tartására.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Húsvéti defláció: 7,5%-kal olcsóbb a húsvéti menü az ALDI-ban
Húsvét közeledtével az ünnepi asztal lenépszerűbb termékeinek árát csökkenti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >