Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely miatt a tojáskészletek jelentősen megcsappantak, és az árak meredeken emelkednek. A helyzetre reagálva két nagy kiskereskedelmi lánc, a Costco és a Trader Joe’s korlátozásokat vezetett be arra vonatkozóan, hogy egy vásárló mennyi tojást vehet egyszerre – írja a CNN.
Korlátozások a tojásvásárlásban
A több mint 600 üzlettel rendelkező Trader Joe’s vásárlói naponta legfeljebb egy tucat tojást vásárolhatnak. A Costco áruházlánc pedig fejenként három doboz tojásban határozta meg a vásárlási limitet, ahol egy doboz általában 12 tojást tartalmaz.
Más üzletláncok, például a Kroger, egyelőre nem vezettek be országos szintű korlátozásokat, de a készletektől függően egyes üzletekben szintén meghatározhatnak vásárlási limitet.
Egy kaliforniai Trader Joe’s üzletben már felirat figyelmezteti a vásárlókat a napi egy tucat tojásra vonatkozó korlátozásra – számolt be róla a CNN.
Meredeken emelkedő tojásárak
A madárinfluenza miatt az elmúlt évben 40 millió baromfi pusztult el az Egyesült Államokban, ami drasztikus kínálatcsökkenést okozott a piacon. Ennek hatására a tojás ára is jelentős növekedésnek indult. 2023 novemberéről decemberére 14 százalékos áremelkedés következett be, az amerikai mezőgazdasági minisztérium előrejelzése szerint pedig az év végéig akár 20 százalékos drágulás is várható.
A vendéglátóiparra is hatással van
A tojáshiány és az emelkedő árak már a vendéglátóhelyeket is érintik. A Waffle House, amely egy népszerű reggeliző gyorsétteremlánc, a múlt héten fél dollárral megemelte a tojásos reggelik árát, és erről tájékoztatta is vendégeit az étlapján.
A tojás árának további emelkedése egyelőre elkerülhetetlennek tűnik, ezért a kiskereskedelmi láncok és a vendéglátósok folyamatosan keresik a megoldásokat a kínálat biztosítására és az árak féken tartására.
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >Egyre többen, de még nem elegen vállalják a ketrecmentes tartási rendszert
A Magyarországon élő közel 8 millió tojótyúk mindössze 20-30%-a él…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >