Többször használatos csomagolást tesztel a Nestlé Németországban
Az újrafelhasználható rozsdamentes acélból készült csomagolások Németországban egyre nagyobb számban jelennek meg a polcokon a kávé és kakaó szegmensben. A frankfurti székhelyű Circolution start-up a Nestlé-vel és más partnerekkel együtt teszteli a szupermarketekben már meglévő betétdíj-automatákkal való kompatibilitásukat.
A Circolution az újrafelhasználható tárolóedényeket szolgáltatási díj fejében adja bérbe az élelmiszergyártóknak, gondoskodik azok tisztításáról, ellenőrzéséről és szállításáról, és adatokat szolgáltat az ökológiai hatás méréséhez.
„Anita in Steel” néven futó csomagolási megoldás annak köszönhetően, hogy légmentes zár, a tartós élelmiszerek számára alkalmas. A kiskereskedőknek pedig nincs vele más dolguk, mint a hagyományos betétdíjas palackokkal.
A Circolution szerint az új visszaváltható betétdíjas rendszer minden élelmiszer-szegmensre és értékesítési csatornára kiterjeszthető, és megkönnyíti a fogyasztók számára a csomagolási hulladék mennyiségével való spórolást. A csomagolást a szokásos betétdíjas automatán keresztül kell visszaszolgáltatni. Csak az alumíniumfóliát kell a sárga zsákba dobni.
A logisztikai folyamatok, valamint a pénzügyi és ökológiai hatékonyság optimalizálása érdekében a csomagolást minden egyes újrahasznosító állomáson digitálisan rögzítik.
A Circolution jelenleg három márkával – a Nestlé „Nesquik”, a „Hoppenworth & Ploch” és a „BE.AN” – teszteli az „Anita”-t. A Circolution számításai szerint az Anita ökológiai hatása körülbelül öt életciklus után megegyezik az eldobható üvegcsomagoláséval. A rozsdamentes acélpohár további 75 alkalommal használható, így 75 eldobható üveget, azaz 36 kilogramm üveget lehetne megtakarítani. Műanyag esetében ugyanez az érték 5 kilogramm.
Kapcsolódó cikkeink
Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >