Többször használatos csomagolást tesztel a Nestlé Németországban
Az újrafelhasználható rozsdamentes acélból készült csomagolások Németországban egyre nagyobb számban jelennek meg a polcokon a kávé és kakaó szegmensben. A frankfurti székhelyű Circolution start-up a Nestlé-vel és más partnerekkel együtt teszteli a szupermarketekben már meglévő betétdíj-automatákkal való kompatibilitásukat.
A Circolution az újrafelhasználható tárolóedényeket szolgáltatási díj fejében adja bérbe az élelmiszergyártóknak, gondoskodik azok tisztításáról, ellenőrzéséről és szállításáról, és adatokat szolgáltat az ökológiai hatás méréséhez.
„Anita in Steel” néven futó csomagolási megoldás annak köszönhetően, hogy légmentes zár, a tartós élelmiszerek számára alkalmas. A kiskereskedőknek pedig nincs vele más dolguk, mint a hagyományos betétdíjas palackokkal.
A Circolution szerint az új visszaváltható betétdíjas rendszer minden élelmiszer-szegmensre és értékesítési csatornára kiterjeszthető, és megkönnyíti a fogyasztók számára a csomagolási hulladék mennyiségével való spórolást. A csomagolást a szokásos betétdíjas automatán keresztül kell visszaszolgáltatni. Csak az alumíniumfóliát kell a sárga zsákba dobni.
A logisztikai folyamatok, valamint a pénzügyi és ökológiai hatékonyság optimalizálása érdekében a csomagolást minden egyes újrahasznosító állomáson digitálisan rögzítik.
A Circolution jelenleg három márkával – a Nestlé „Nesquik”, a „Hoppenworth & Ploch” és a „BE.AN” – teszteli az „Anita”-t. A Circolution számításai szerint az Anita ökológiai hatása körülbelül öt életciklus után megegyezik az eldobható üvegcsomagoláséval. A rozsdamentes acélpohár további 75 alkalommal használható, így 75 eldobható üveget, azaz 36 kilogramm üveget lehetne megtakarítani. Műanyag esetében ugyanez az érték 5 kilogramm.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Az idei F&B innovációkat az egészség és fenntarthatóság vezérelheti
Az egyéni jóllét iránti vágy és a bolygó egészsége miatti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >