Többször használatos csomagolást tesztel a Nestlé Németországban
Az újrafelhasználható rozsdamentes acélból készült csomagolások Németországban egyre nagyobb számban jelennek meg a polcokon a kávé és kakaó szegmensben. A frankfurti székhelyű Circolution start-up a Nestlé-vel és más partnerekkel együtt teszteli a szupermarketekben már meglévő betétdíj-automatákkal való kompatibilitásukat.
A Circolution az újrafelhasználható tárolóedényeket szolgáltatási díj fejében adja bérbe az élelmiszergyártóknak, gondoskodik azok tisztításáról, ellenőrzéséről és szállításáról, és adatokat szolgáltat az ökológiai hatás méréséhez.
„Anita in Steel” néven futó csomagolási megoldás annak köszönhetően, hogy légmentes zár, a tartós élelmiszerek számára alkalmas. A kiskereskedőknek pedig nincs vele más dolguk, mint a hagyományos betétdíjas palackokkal.
A Circolution szerint az új visszaváltható betétdíjas rendszer minden élelmiszer-szegmensre és értékesítési csatornára kiterjeszthető, és megkönnyíti a fogyasztók számára a csomagolási hulladék mennyiségével való spórolást. A csomagolást a szokásos betétdíjas automatán keresztül kell visszaszolgáltatni. Csak az alumíniumfóliát kell a sárga zsákba dobni.
A logisztikai folyamatok, valamint a pénzügyi és ökológiai hatékonyság optimalizálása érdekében a csomagolást minden egyes újrahasznosító állomáson digitálisan rögzítik.
A Circolution jelenleg három márkával – a Nestlé „Nesquik”, a „Hoppenworth & Ploch” és a „BE.AN” – teszteli az „Anita”-t. A Circolution számításai szerint az Anita ökológiai hatása körülbelül öt életciklus után megegyezik az eldobható üvegcsomagoláséval. A rozsdamentes acélpohár további 75 alkalommal használható, így 75 eldobható üveget, azaz 36 kilogramm üveget lehetne megtakarítani. Műanyag esetében ugyanez az érték 5 kilogramm.
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >