Többször használatos csomagolást tesztel a Nestlé Németországban
Az újrafelhasználható rozsdamentes acélból készült csomagolások Németországban egyre nagyobb számban jelennek meg a polcokon a kávé és kakaó szegmensben. A frankfurti székhelyű Circolution start-up a Nestlé-vel és más partnerekkel együtt teszteli a szupermarketekben már meglévő betétdíj-automatákkal való kompatibilitásukat.
A Circolution az újrafelhasználható tárolóedényeket szolgáltatási díj fejében adja bérbe az élelmiszergyártóknak, gondoskodik azok tisztításáról, ellenőrzéséről és szállításáról, és adatokat szolgáltat az ökológiai hatás méréséhez.
„Anita in Steel” néven futó csomagolási megoldás annak köszönhetően, hogy légmentes zár, a tartós élelmiszerek számára alkalmas. A kiskereskedőknek pedig nincs vele más dolguk, mint a hagyományos betétdíjas palackokkal.
A Circolution szerint az új visszaváltható betétdíjas rendszer minden élelmiszer-szegmensre és értékesítési csatornára kiterjeszthető, és megkönnyíti a fogyasztók számára a csomagolási hulladék mennyiségével való spórolást. A csomagolást a szokásos betétdíjas automatán keresztül kell visszaszolgáltatni. Csak az alumíniumfóliát kell a sárga zsákba dobni.
A logisztikai folyamatok, valamint a pénzügyi és ökológiai hatékonyság optimalizálása érdekében a csomagolást minden egyes újrahasznosító állomáson digitálisan rögzítik.
A Circolution jelenleg három márkával – a Nestlé „Nesquik”, a „Hoppenworth & Ploch” és a „BE.AN” – teszteli az „Anita”-t. A Circolution számításai szerint az Anita ökológiai hatása körülbelül öt életciklus után megegyezik az eldobható üvegcsomagoláséval. A rozsdamentes acélpohár további 75 alkalommal használható, így 75 eldobható üveget, azaz 36 kilogramm üveget lehetne megtakarítani. Műanyag esetében ugyanez az érték 5 kilogramm.
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >