Többszáz gyermekkel ismertették meg a zöldség és gyümölcs fogyasztás élményét

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 31. 11:20

Több száz gyermeket és családját buzdította zöldség- és gyümölcsfogyasztásra a zöldség és gyümölcs ünnepen Frutti és Veggi. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Interfel szervezésében megvalósuló zöldség- és gyümölcsfogyasztásra ösztönző kampány – és annak kabalafigurái (Frutti és Veggi) – a PlayKID gyermeknapi rendezvényén is népszerűsítették az egészséges étkezést.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer az Európai Friss Kalandok világa, ami a friss zöldségek és gyümölcsök hazája… Az Európai Friss Kalandok részben az Európai Unió által finanszírozott, gyermekeknek szóló edukatív programsorozat, amelyet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közösen, összehangoltan szervez mindkét országban. A program célja a gyermekek illetve a gyermekes családok megszólítása, a napi zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelése, pozitívumainak bemutatása.

Egyebek közt egy 2016-os GfK-kutatás is kimutatta, hogy a kisgyermekes családok fogyasztják a legkevesebb friss zöldséget és gyümölcsöt, valamint folyamatosan csökken a fogyasztás mértéke. A Vegapolis, a programhoz megteremtett képzeletbeli világ révén a két szervezet a gyermekeket különféle játékokkal és interaktív programokkal arra ösztönzi, hogy a zöldségek és gyümölcsök a mindennapi étkezési szokásaik részévé váljanak. A gyerekek például a gyermeknapihoz hasonló rendezvényeken színes, képzeletbeli világban, mesés formában tapasztalhatják meg a zöldség és gyümölcsök „varázslatos erejét”, valamint egy felejthetetlen kalandnak is a részesei lehetnek.

Magyarországon első ízben valósul meg ilyen programsorozat, amely elsősorban a 6-14 éves korú gyermekekre fókuszál, ugyanakkor mellettük igyekszik megszólítani a családokat illetve az idősebb generációt is. A gyermekeket arra buzdítjuk, hogy a játékos-edukációs kaland keretében lépjenek Beni, a főszereplő helyébe, és éljék át az Európai Friss Kalandok világát. A három éves programsorozat keretében egy az idei nyáron induló országos roadshow-val, – négy hétvégén keresztül – Gyermek Sziget aktivitással és egy külön nyolc részes, a Minimax csatornán is látható mini-programsorozattal mutatjuk be Frutti és Veggi kalandos világát. A gyermekek az országos roadshow keretében, Magyarország 15 városában – május és október között – különböző fesztiválokon ismerkedhetnek meg az Európai Friss Kalandok világával.

„A nyár elején induló és Magyarországon először megrendezésre kerülő, A Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe nevű rendezvényünkkel – amelynek a Gyermek Sziget ad otthont – az a célunk, hogy a családok és a gyermekek a különböző események keretében élőben is találkozhassanak Fruttival és Veggivel. A gyermekek egyszerű és vicces programok során ismerkedhetnek meg az egészséges ételekkel, egy interaktív workshop keretében elkészíthetik kedvenc, friss zöldségekből és gyümölcsökből álló salátájukat. Emellett a virtuális valóság segítségével maguk is belecsöppenhetnek Frutti és Veggi mesebeli világába. Készítettünk egy foglalkoztató füzetet is a gyerekek számára, amelyhez szintén a rendezvényeinken lehet hozzájutni. Szeretnénk bátorítani őket arra, hogy fedezzék fel az Európai Friss Kalandok Világát”- mondta Győrffy Balázs a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke.

Ennek a promóciós kampánynak a tartalma csakis a szerző álláspontját tükrözi, és kizárólag ő tartozik érte felelősséggel. Az Európai Bizottság és a Fogyasztó-, Egészség-, Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Végrehajtó Ügynökség (CHAFEA) semmilyen felelősséget nem vállal a kampányban szereplő információk esetleges felhasználását illetően.

Kapcsolódó cikkeink