Többségi részesedést vásárolt a BeatBoxban az Anheuser-Busch

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 10. 09:34
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Anheuser-Busch InBev bejelentette, hogy 490 millió dollárért többségi tulajdont szerez a magas alkoholtartalmú, fiatalok körében népszerű „party punch” italairól ismert BeatBox Beverages-ben.

A várhatóan 2026 első negyedévében lezáruló tranzakció során a világ legnagyobb sörgyártója 85%-os részesedéshez jut. A megállapodás konstrukciója öt éven belül 100%-os tulajdonlást is lehetővé tesz, előre meghatározott árképzési formula alapján.

A BeatBox az elmúlt két évben látványos növekedést produkált feltűnő csomagolásával, gyümölcsös ízeivel és 8–11,1%-os alkoholtartalmú termékeivel. Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a Circana adatai szerint 2023 novemberéig meghaladta a 340 millió dollárt, ami több mint 50%-os éves növekedést jelent. A vállalat 2025-re 225 millió dolláros bevételt prognosztizál, és célja tízmillió új háztartás elérése, valamint egy teljesen új márka bevezetése.

Az AB InBev portfóliója egyre szélesebb: a sörön túl olyan termékekkel van jelen a piacon, mint a Cutwater Spirits, a Nütrl Vodka Seltzer vagy a Phorm Energy. Brendan Whitworth vezérigazgató szerint a BeatBox az egyik leggyorsabban növekvő RTD (ready-to-drink) márka, amely új lendületet adhat a cégnek.

A BeatBox 2014-ben a „Shark Tank” műsorban tűnt fel, és befektetői között tudhatjaa Mark Cubant és Shaquille O’Nealt is. A márka kínálatában olyan ízek találhatók, mint a blueberry lemonade, orange blast vagy cherry limeade.

Miközben a fogyasztók egy része visszafogja alkoholfogyasztását, az erősebb italok iránti kereslet továbbra is élénk: az Egyesült Államokban az 5% feletti alkoholtartalmú új termékek aránya az IWSR adatai alapján 2021 és 2024 között 48%-ról 55%-ra nőtt. Az AB InBev a sörpiac lassulására válaszul egyre inkább a prémium RTD és alkoholmentes italok felé fordul.

Kapcsolódó cikkeink