Többségben a magyar élelmiszer a kereskedelmi láncok polcain

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 09. 16:44

A Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszéke a Hungarikum Szövetség megbízásából felmérést végzett a magyar élelmiszertermékek hazai kiskereskedelemben betöltött arányának becslése érdekében.

Dr. Podruzsik Szilárd, a Corvinus Egyetem docense a kutatás eredményeit ismertetve elmondta: azt vizsgálták, hogy milyen arányban vannak jelen a magyar élelmiszerek az áruházak polcain. Minden olyan élelmiszert hazainak tekintettek, amelynek csomagolásán előállítási/származási helyként Magyarország volt feltüntetve. (Így például magyarnak tekintették a holland sertés húsából Magyarországon készült termékeket is.)

A kutatók a 12 legnagyobb – 3 hazai és 9 nemzetközi tulajdonú- Magyarországon tevékenykedő kereskedelmi lánc véletlenszerűen kiválasztott boltjaiban 10 termékcsoportot (például húskészítmény, tojás, tejtermékek, méz) vizsgáltak.

Forrás: Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék

Összességében a vizsgált árukategóriákban 76,45 volt a magyar származású termékek aránya. A hazai tulajdonú láncoknál ez az arány magasabb, 82%-os, míg a nemzetközi láncoknál 72,8%-os átlagot regisztráltak. Az összes kategóriát tekintve az Aldi az 59%-ot sem érte el a hazai termékek arányában, a sorban a Lidl (62%) és a Penny (66%) áruházai következtek.

Egyértelműen látszik, hogy a tej-és tejtermékek esetében viszonylag alacsony termékképviselet figyelhető meg a magyar boltok kínálatában. Egyes termékcsoportoknál -például a tálcás húsoknál illetve a tojásnál- a magyar termékek aránya 90% feletti volt – közli a kutatás eredményeit a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink