Magazin: Többet törődünk a szájhigiéniával
A szájápolás kategóriát jelenleg a szájvizek és a terápiás fogkrémek erősödése mozgatja. A fogfehérítés évek óta tartó trendje mellé a hatékonyság és az összetevők fontossága is felsorakozott. A szeptemberi szájápolási hónap közeledtével a márkák az év második felében látványos aktivitásokkal és új bevezetésekkel erősítik a kategóriát.
A Johnson&Johnson által rendelkezésünkre bocsátott információk szerint a szájápolás kategória három szegmense, a fogkrém, fogkefe és szájvíz között értékben a fogkrém képviseli a legnagyobb részt, azonban megfigyelhető a szájvizek folyamatos növekedése, melynek köszönhetően a szegmens már megközelíti a fogkefék értékbeli arányát. (Forrás: Nielsen, FMCG Overview, Market Trends and Insights, 2017)
Otthoni terápia
– 2018 márciusi gördülő 12 havi piaci adatok alapján a Listerine® márka a legnagyobb, 68%-os értékbeli piacrésszel a hipermarket csatornákban vezeti a szájvíz szegmens teljesítményét, míg a szegmens növekedéséhez legnagyobb értékben hozzájáruló drogéria csatornában némileg alacsonyabb, 49%-os értékbeli piacrésszel tölt be vezető szerepet. (Forrás: Nielsen, total Magyarország kasszaadatok, 2018 március MAT) – tájékoztat Varga Petra, a Johnson&Johnson Kft. oral care kategóriamenedzsere. – A márka bevezetése óta folyamatosan építjük a szegmenst új fogyasztók bevonzásával és megtartásával, illetve a fogyasztók számára releváns termékbevezetésekkel és egész éves médiajelenléttel.
– A szájápolási kategóriában megfigyelhető növekedést egyértelműen a terápiás fogkrémek eladása jelenti – ismerteti Farkas Zsolt, a Naturprodukt Kft. FMCG-üzletág vezetője. – Ebben a kategóriában a Lacalut fogkrémek egyre előkelőbb helyet foglalnak el. Különös tekintettel a már jól ismert Lacalut aktiv fogkrémre, melynek forgalmi növekedése jóval meghaladta a szájápolási piac növekedésének a mértékét, 2018. 1–4 hónap időszakában 44%-os növekedés figyelhető meg az IMS-adatok alapján. (Forrás: „IQVIA PTR sell-out weekly database, 87A3 – ADULT TOOTHPASTES, 2018/2017. week 19”) Különösen nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a fogyasztói szavazatok alapján a Lacalut white & repair fogkrém a 2018-as Cosmo Beauty Awardson elnyerte az „Év Dentálhigéniai Terméke” díjat.
Fehér fogak, egészséges íny
A Creative World Kft. tájékoztatása szerint a Himalaya Herbals Gum Expert fogkrémek az elmúlt években folyamatosan növelték piaci részesedésüket.
– Szignifikáns növekedést a fehérítő kategóriában értünk el; a növényi enzimtechnológiával fehérítő fogkrémjeink nagyon népszerűek vásárlóink körében – tájékoztat Kiss Zoltán, a cég ügyvezetője. – Kihelyezéseink aránya csatornánként eltérő. A drogériákban folyamatosan sikerült erősíteni pozícióinkat, a piaci adatok alapján a hipermarketekben viszont még jelentős növekedési potenciált látunk termékeinknek. Azon dolgozunk, hogy fogkrémjeink ezeken az eladási pontokon is a piaci részesedésünknek megfelelően legyenek prezentálva. A fejlődést további bevezetésekkel is erősítjük. Idén jelentünk meg egy folteltávolító fehérítő fogkrémmel, mely a tea és kávé okozta foltokra nyújt kiváló megoldást, emellett a tartósítószer-, petróleum- és mesterségesszínezék-mentes ajakápolóink is bármelyik versenytársunkkal felveszik a versenyt ár-érték arányt tekintve. Ezt a kategóriát folyamatos árakciókkal erősítjük.
A Caola Zrt. ebben az évben az értékesítési csatornák számának bővítésével és folyamatos, tudatos márkaépítéssel kívánja erősíteni az immár több mint 80 éves Ovenall márka piaci pozícióját.
– Szeretnénk a márkát visszahozni a köztudatba és megismertetni a fiatalabb fogyasztói célcsoporttal – nyilatkozza Szeles Orsolya marketing- és termékmenedzser. – Kiemelt célunk a klórhexidin hatóanyag-tartalmú Ovenall szájvizek esetében a drogériákban való terjeszkedés/megjelenés.
Szájhigiénia – útközben is
A Caola Zrt. szakembere lapunknak elmondta, hogy az európai piaci felmérések szerint folyamatosan nő az egy főre jutó szájápolási termékekre költött jövedelem mértéke. A fogyasztók a fogkrémeken kívül egyre többet áldoznak másodlagos termékekre, többek között szájvizekre is.
– Az egyre egészségtudatosabb fogyasztók számára fontos a fogínybetegségek, gyulladások megelőzése és a megfelelő szájhigiénia fenntartása. Kiszerelések terén a családi 500 ml-es, 1000 ml-es termék mellett egyre nagyobb teret nyernek a kisebb utazó kiszerelések is – tájékoztat Szeles Orsolya.
– Piacvezető szájvízmárkaként a Listerine® célja, hogy minden fogyasztói igényre és problémára rendszeres, napi kétszeri használat mellett megoldást kínáljon – mondja Varga Petra. – Gyerekek és felnőttek számára egyaránt, a leheletfrissítéstől a fogfehérítő hatáson át, a fogérzékenységtől az ínyproblémákig, a Listerine® széles portfóliójában a legtöbb fogyasztó megtalálhatja a számára legideálisabb szájvizet. Legnépszerűbb termékeink pedig utazó, illetve családi kiszerelésben is elérhetőek.
A Naturprodukt FMCG-üzletág vezetője szerint folyamatosan növekvő kereslet figyelhető meg a speciális igényeket kielégítő fogkrémek iránt is.
– Ez a fehérítő hatású és a sensitive termékekről egyaránt elmondható. Bízunk benne, hogy az értékesítési csatornákban jelenleg korlátozott polci kihelyezések is igazodni fognak ezekhez a fogyasztói igényekhez, különösen a terápiás fogkrémek évek óta emelkedő forgalmát is tekintetbe véve – teszi hozzá Farkas Zsolt.
– A fogínyproblémák megelőzésének, megszüntetésének, a fehér fogak elérésének folyamatos igénye mellett egyre fontosabb szempont, hogy milyen összetételű és milyen hatékonyságú fogkrémet használnak fogyasztóink – ismerteti Kiss Zoltán. – A Himalaya Herbals folyamatos termékfejlesztéseivel ezen igényeknek próbál maximálisan megfelelni, aminek sikerét az eddigi eredményeink is megerősítik.
Edukáció és szakmai támogatások
A Johnson&Johnson kategóriamenedzsere szerint Magyarországon a fogyasztók többségénél a szájvízhasználat még nem képezi szerves részét a mindennapi szájápolási rutinnak, így a Listerine® márka célja, hogy folyamatos fogyasztói edukációval és releváns termékbevezetésekkel aktívan hozzájáruljon a teljes kategória növekedéséhez.
– 2018 második felében az utóbbi évek leginnovatívabb Listerine® termékének bevezetésével új lendületet kívánunk adni a szájvízhasználatnak – nyilatkozza Varga Petra. – A márkaépítést szinte egész éves médiajelenléttel támogatjuk, mely három TV-reklámkampányban valósul meg, továbbá az új bevezetést is erőteljes ATL-kampánnyal erősítjük majd. Emellett látványos másodkihelyezésekkel, POS-anyagokkal (szórólap, wobbler) és időszakos promóciós aktivitásokkal tesszük még vonzóbbá a Listerine® termékeket.
Az Ovenall márkát mind szakmai tekintetben, mind márkanagykövetként dr. Nagy Dominik, a CityDent fogászat kiváló fogorvosa segíti.
– A márkaépítést májusban printmegjelenésekkel (Nők Lapja, Story magazinok) és social media kampánnyal támogattuk, az év második felében pedig köztéri megjelenésekkel leszünk jelen – ismerteti Szeles Orsolya. – Az Ovenall Huncut gyermekfogkrémek esetében óvodai rajzpályázatokkal és edukációs programokkal készülünk, az Ovenall Huncut Nyuszival pedig gyermekrendezvényeken segítjük a márka támogatását.
– Hasonlóan 2017-hez, ez évben is rendszeres TV-kampányokkal, nyomtatott sajtóban és különböző online felületeken történő megjelenésekkel támogatjuk a Lacalut márka piaci pozícióját és annak növekedését – nyilatkozza Farkas Zsolt. – A Lacalut aktiv termékcsalád mellett kiemelt figyelmet kap a Lacalut sensitive termékcsalád, illetve a Lacalut white & repair fogkrém is. A korábbiakhoz hasonlóan, a Lacalut termékek népszerűsítését idén is extra csomagolásokkal támogatjuk, ahol a fogkrémek mellé fogkefét, sminktükröt, ceruzát vagy éppen fogselymet adunk ajándékba.
Szeptemberben, a szájápolási hónapban a Lacalut aktiv és a Lacalut white fogkrém mellé a vásárlók Lacalut fogselymet kapnak ajándékba, valamint a kiemelt figyelmet élvező Lacalut white & repair fogkrémhez ajándék Lacalut white szájvizet csomagolunk.
A Himalaya Herbals az ATL-kommunikáció mellett jelentősen növeli az üzletekben történő megjelenések és kihelyezések számát. Az ősz folyamán országos TV-reklámkampánnyal erősíti a Himalaya Herbals fogkrémeket.
Jung Andrea
Kapcsolódó cikkeink
Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >Mosolyogj!
Az Amodent Magyarország legrégebbi fogkrémmárkája. 1965 óta volt elég időnk kitapasztalni,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >