Többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok az első két hónapban
Tavalyhoz képest többet költöttek a Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok az év első két hónapjában – derült ki az MTI által megkérdezett kártyakibocsátók tájékoztatásából.
Közel 8,5 milliárd forintot használtak fel juttatásaikból az OTP SZÉP-kártya birtokosai az év első két hónapjában, ami 8 százalékos emelkedést jelent 2016 azonos időszakához képest – közölte a bank az MTI-vel. Ennek az összegnek több mint felét vidéken, elsősorban a dél-alföldi régióban használták fel.
Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Bank cafeteria üzletágvezetője szerint az idei évben tovább fog nőni a SZÉP-kártya népszerűsége. Az OTP SZÉP-kártya több mint egymillió kártyabirtokosa mintegy 30 000 elfogadóhely közül választhat. Felhívta a figyelmet arra, hogy a 2015-ben kapott juttatásokat idén május 31-ig használhatják fel a kártyabirtokosok, ezt követően a fennmaradó összegek nem állnak a rendelkezésükre.
Az MKB SZÉP-kártya kártyabirtokosainak száma az előző évhez viszonyítva 16 százalékkal emelkedett, mára már meghaladja a 198 ezret. A kártyabirtokosok az év első két hónapjában 2,1 milliárd forint juttatást kaptak, és a munkáltatói hozzájárulás 71 százalékát már el is költötték a közel 20 ezer MKB SZÉP-kártya szolgáltatónál. Az idei évben a felhasználás megoszlása eddig elsősorban a Budapest – közép-dunavidéki régióban koncentrálódik, a költések 47 százaléka jutott ide. Az ezt követő másik öt legnagyobb régió – balatoni, észak-magyarországi, közép-dunántúli, nyugat-dunántúli, illetve az alföldi régió – együtt tesznek ki 47 százalékot.
Az idén május 31-én lejáró, 2015-ben nyújtott 12,5 milliárd forint juttatásból ez év március közepén még 653 millió forint vár felhasználásra. Ez az eredeti 2015-ös keretnek már csak mindössze 5,24 százaléka, amely az alszámlák között az alábbi módon oszlik meg: 42 százalék a szálláshelyen, 34 százalék a vendéglátáson, 24 százalék a szabadidő alszámlán. Az érintett 17,5 ezer munkavállalót e-mailben külön értesítik a május 31-i lejárati határidőről, valamint a www.mkbszepkartya.hu weboldalon és a facebook oldalán is felhívja a figyelmet erre az MKB.
A K&H SZÉP-kártyákkal fizetett összegek január-februárban közel 10 százalékkal nőttek az elmúlt év azonos időszakához képest. Az előző évhez hasonlóan a közép-magyarországi régióban és a Dunántúlon történt a legjelentősebb összegű költés az év első két hónapjában.
Minden év elején, május 31-ig többször értesítik a kártyabirtokosokat az előző évben feltöltött, de még el nem költött utalványok összegéről. Ez az idei év januárjában nagyjából 4 milliárd forint, amelynek fele a legnépszerűbb zsebben, a vendéglátás alszámlán található, míg 30 százaléka szálláshely, 20 százalék pedig a szabadidő alszámlán van. A K&H-nál jelenleg közel 160 ezer kártya van forgalomban és több mint 16 ezer elfogadóhelyi terminált üzemeltet. A K&H SZÉP-kártyára jóváírt összegek értéke 2016-ban jelentősen, több mint 32 százalékkal haladta meg a 2015. évi feltöltéseket, a tavaly feltöltött összegek 90 százalékát már elköltötték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >K&H: a magyar vállalatok késéssel, de követik a globális AI-alkalmazási trendeket
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható. – Magyarországon…
Tovább olvasom >NGM: Nagy Márton a jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >