Többet kínál a sörnél a METRO

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 03. 22:27

A METRO tapasztalatai szerint az utóbbi időszakban az értékesítés az olcsóbb sörök felé tolódott el, köszönhetően a jövedéki adó emelkedésének.

– Alapvetően három értékkategóriát különböztetünk meg: márkázott termékek, prémium diszkont termékek és az elsőáras kategóriába tartozó sörök – beszél a lánc szegmentálási technikájáról Krubl Yvette kommunikációs vezető. – Mindhárom kategóriában törekszünk a legszélesebb választékra, hiszen célcsoportunk tagjainak más és más igényei vannak, mind a beltartalom, mind a kiszerelési formák, mind az árak tekintetében. Az ár jelenleg is meghatározó tényező, a legnépszerűbb sörök most a 3%-os 0,5 literes dobozos sörök, melyek átlagárai a 99–109 Ft sávban mozognak.

A lehető legteljesebb választék jegyében, a már említett három alapkategórián túl, ízesített sörök (főként gyümölcsízesítések), belga sörkülönlegességek, illetve magas alkoholtartalmú Bartsch sörök (7,2% és 8,3% alkoholtartalommal) is megtalálhatóak a METRO polcain. A kiszerelési formák is igen szélesek: üveges, dobozos, hordós és PET-kiszerelések egyaránt helyet kapnak a polcokon.

– Mivel a METRO nemcsak az értékesítésre koncentrál, hanem a gasztronómiai kultúra fejlődését is szívén viseli, ezért a METRO Vevőakadémia keretein belül is törekszünk arra, hogy a sörfogyasztás kultúrájának meghonosodásához is hozzájáruljunk; rengeteg újdonság van egyeztetés alatt, amikről a jövőben szívesen tájékoztatjuk majd az olvasókat – fűzi hozzá Krubl Yvette.

A 2012-es év, annak is a nyári időszaka a két nagy nemzetközi sporteseményekre épít, így a METRO is tartogat meglepetéseket a foci Eb és az olimpia kapcsán. Erős promóciós aktivitásokkal készülnek, emellett a megszokottól eltérő termékkapcsolásokat is terveznek.

Kapcsolódó cikkeink