Többet és többször rendelnek a vásárlók online
Többet és többször rendelnek a vásárlók az interneten a koronavírus-járvány kitörése óta, és szűk negyedük inkább nem megy semmilyen boltba, hanem kizárólag online rendeli meg a szükséges termékeket – derül ki egy e-kereskedelmi kutatócég felméréséből.
A válaszadók több mint egytizede korábban nem tervezte, de most a járvány miatt online rendel háztartási tisztító termékeket, egészséghez kapcsolódó cikkeket, élelmiszer-vásárláson egyáltalán nem gondolkodott az ötödük, akik most használnák ezt a beszerzési csatornát. A készételek vásárlása esetén ez az arány 13 százalék.
A Reacty Digital felmérését 914, 18-79 év közti internetező bevonásával, március 24. és április 7. között végezték a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében, az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a lakosság véleményét.
Az is kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede biztonságosnak tartja az online vásárlást, elsősorban a belföldi eladókban bíznak. Akik vásároltak már valaha külföldről, azok fele most inkább lemond erről a lehetőségről – közölték.
A válaszadók fele csak olyan webáruházból rendelne, ahol készpénzmentesen lehet fizetni és az online rendelők ötöde mindenképpen házhoz szállítást kérne.
A kutatásban arról is gyűjtöttek adatot, hogy a résztvevők kétharmada tart attól, hogy elkapja a koronavírust. Ennél jobban (75 százalék) csak valamely családtagjuk elvesztésétől félnek az emberek. A járvány miatti munkanélküliségtől a részmunkaidőben dolgozók kétharmada és a teljes munkaidőben dolgozók közel fele (44 százalék) tart. A betegségtől leginkább a veszélyeztetett korosztály tagjai tartanak, a 60 évesnél idősebbek háromnegyede aggódik az egészsége miatt – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >Erőteljes online növekedést hozott az online piactér a Decathlonnak
A Decathlon online piactere jelentős lendületet adott a cég digitális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >A minőség és az ár alapján választanak a húsvéti édességek közül a vásárlók
A tudatosság jegyében telik az idei húsvéti szezon a hazai…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >