Többet és többször rendelnek a vásárlók online
Többet és többször rendelnek a vásárlók az interneten a koronavírus-járvány kitörése óta, és szűk negyedük inkább nem megy semmilyen boltba, hanem kizárólag online rendeli meg a szükséges termékeket – derül ki egy e-kereskedelmi kutatócég felméréséből.
A válaszadók több mint egytizede korábban nem tervezte, de most a járvány miatt online rendel háztartási tisztító termékeket, egészséghez kapcsolódó cikkeket, élelmiszer-vásárláson egyáltalán nem gondolkodott az ötödük, akik most használnák ezt a beszerzési csatornát. A készételek vásárlása esetén ez az arány 13 százalék.
A Reacty Digital felmérését 914, 18-79 év közti internetező bevonásával, március 24. és április 7. között végezték a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében, az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a lakosság véleményét.
Az is kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede biztonságosnak tartja az online vásárlást, elsősorban a belföldi eladókban bíznak. Akik vásároltak már valaha külföldről, azok fele most inkább lemond erről a lehetőségről – közölték.
A válaszadók fele csak olyan webáruházból rendelne, ahol készpénzmentesen lehet fizetni és az online rendelők ötöde mindenképpen házhoz szállítást kérne.
A kutatásban arról is gyűjtöttek adatot, hogy a résztvevők kétharmada tart attól, hogy elkapja a koronavírust. Ennél jobban (75 százalék) csak valamely családtagjuk elvesztésétől félnek az emberek. A járvány miatti munkanélküliségtől a részmunkaidőben dolgozók kétharmada és a teljes munkaidőben dolgozók közel fele (44 százalék) tart. A betegségtől leginkább a veszélyeztetett korosztály tagjai tartanak, a 60 évesnél idősebbek háromnegyede aggódik az egészsége miatt – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >