Többet és többször rendelnek a vásárlók online
Többet és többször rendelnek a vásárlók az interneten a koronavírus-járvány kitörése óta, és szűk negyedük inkább nem megy semmilyen boltba, hanem kizárólag online rendeli meg a szükséges termékeket – derül ki egy e-kereskedelmi kutatócég felméréséből.
A válaszadók több mint egytizede korábban nem tervezte, de most a járvány miatt online rendel háztartási tisztító termékeket, egészséghez kapcsolódó cikkeket, élelmiszer-vásárláson egyáltalán nem gondolkodott az ötödük, akik most használnák ezt a beszerzési csatornát. A készételek vásárlása esetén ez az arány 13 százalék.
A Reacty Digital felmérését 914, 18-79 év közti internetező bevonásával, március 24. és április 7. között végezték a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében, az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a lakosság véleményét.
Az is kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede biztonságosnak tartja az online vásárlást, elsősorban a belföldi eladókban bíznak. Akik vásároltak már valaha külföldről, azok fele most inkább lemond erről a lehetőségről – közölték.
A válaszadók fele csak olyan webáruházból rendelne, ahol készpénzmentesen lehet fizetni és az online rendelők ötöde mindenképpen házhoz szállítást kérne.
A kutatásban arról is gyűjtöttek adatot, hogy a résztvevők kétharmada tart attól, hogy elkapja a koronavírust. Ennél jobban (75 százalék) csak valamely családtagjuk elvesztésétől félnek az emberek. A járvány miatti munkanélküliségtől a részmunkaidőben dolgozók kétharmada és a teljes munkaidőben dolgozók közel fele (44 százalék) tart. A betegségtől leginkább a veszélyeztetett korosztály tagjai tartanak, a 60 évesnél idősebbek háromnegyede aggódik az egészsége miatt – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Black Friday 2024: Egy esetleges csalódás sem veszi el a vásárlási kedvet
A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >