Többen, de kevesebbet vásároltak az amerikai „fekete pénteken”
Idén a tavalyinál többen, de kevesebbért vásároltak az Egyesült Államok legjelentősebb bevásárló napján, a hálaadást követő „fekete pénteken” – derült ki a hétvégén ismertetett első összesítésekből.
A hagyományos kiskereskedelmi forgalom – több mint 50 ezer kiskereskedelmi egységből beérkező – adatait elemző ShopperTrak szerint a „fekete pénteken” idén 3,5 százalékkal több, 307,67 millió boltlátogatás történt. A vásárlások értéke viszont 1,8 százalékkal 11,2 milliárd dollárra csökkent.
Sok kereskedőnél a készlet erejéig a hét végén is tartottak még a különleges, esetenként a 70 százalékos árengedményt is elérő akciók. A „fekete péntek” kedvezményeire idén először már csütörtök estétől vadászhattak üzletek sokaságában a vásárlók. Korábban az volt a jellemző, hogy az üzletek hajnali négykor, esetleg éjfélkor nyitottak.
Az IBM Benchmark adatai szerint az internetes vásárlások száma a hálaadás napján 17, a „fekete pénteken” pedig 21 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A mobil eszközökkel megvalósított vásárlások száma 2011 óta kétharmaddal nőtt.
A comScore azt közölte, hogy az internetes vásárlások értéke idén először haladta meg az 1 milliárd dolláros határt és elérte az 1,04 milliárd dollárt. Ez a cég 26 százalékos növekedést mutatott ki az előző évihez képest.
A leglátogatottabb kiskereskedelmi weboldal az Amazon.com volt, amelyet a Wal-Mart, a Best Buy, a Target és az Apple követett. A legnagyobb, 29 százalékos forgalomnövekedést a comScore a digitális tartalmak (e-könyvek, videók, zene, stb.) területén mérte. Az Egyesült Államokban az interneten folytatott vásárlások még kevesebb mint 10 százalékát jelentik a kiskereskedelemnek, ám ez a szegmens gyorsabb ütemben fejlődik, mint a hagyományos eladások.
A comScore várakozásai szerint az egész ünnepi szezonra kivetített online kiskereskedelmi forgalom idén 17 százalékkal bővül majd a tavalyihoz képest, és az értéke eléri majd a 43,4 milliárd dollárt. A hagyományos kereskedelmi forgalomban 4,1 százalékos növekedés várható.
Hétfőn egyébként a szintén hagyományos „kiberhétfő” keretében újabb online kedvezményeket ajánlanak majd az áruházak, de szakértők szerint a rendelések száma nem éri majd el a „fekete pénteken” feladottakét. (MTI, Pogár Demeter)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >