Több szaloncukrot vásároltunk a 2008-as szezonban
A 2008-as szezonban (2008. október–2009. január) több szaloncukrot vásároltak a magyar háztartások az előző év azonos időszakához képest. Továbbra is a hipermarketek számítanak a szaloncukor legfőbb beszerzési forrásának, és a zacskós szaloncukrokból fogy a legnagyobb mennyiség – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adataiból.A 2008-as szezonban a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyiségét tekintve közel 4 százalékkal nagyobb volt, mint az előző szezonban. Ez azt jelentette – a 4 százalékos kilónkénti átlagár-emelkedést tekintetbe véve –, hogy közel 8 százalékkal több pénzt adtunk ki erre a karácsonyi édességre.
A kereskedelmi csatornák közül leginkább a szupermarketekben vásároltunk nagyobb mennyiségű szaloncukrot a 2007-es karácsonyi szezonhoz képest. Kismértékben csökkenő részesedés ellenére azonban tavaly még mindig a hipermarketek számítottak a szaloncukor legfőbb beszerzési forrásának: a lakosság által megvásárolt mennyiség valamivel több, mint harmada származik ebből a csatornából.
A kisboltokban a többi csatornához képest magasabb a kimért szaloncukrok aránya. A kimért termékek aránya a tavalyi szezonban a magyar kiskereskedelemben 27 százalék volt a lakosság által megvásárolt mennyiség alapján, míg ugyanez az arány 53 százalék volt a független kisboltokban. A kimért termékek kilójáért a tavalyi karácsonyi szezonban átlagosan 820 forintot kértek a kereskedők, ami megközelítőleg 25 százalékkal volt alacsonyabb, mint a teljes szaloncukorpiacon mért átlagos ár.
A három kiszereléstípus közül évről-évre egyre inkább az előre csomagolt zacskók a legkeresettebbek. A 2008-as szezonban a piac mintegy 64 százalékát kitevő zacskós szaloncukrok átlagára kevesebb, mint 15 százalékkal volt magasabb, mint a kimért termékeké, és jóval elmaradt a dobozos termékek árától. A magyar háztartások közel 40 százaléka vásárolt valamilyen zacskós kiszerelésű szaloncukrot a 2008-as szezonban.
A szaloncukorpiacon a saját márkás termékekre kiadott összeg csupán mintegy 13 százalékát adta a szaloncukor-eladásoknak 2008-ban.
A lakosság által megvásárolt szaloncukor megoszlásának aránya a csomagolás típusa
szerint, százalékban
Magyar kiskereskedelem Független kisboltok
Kimért Dobozos Zacskós Kimért Dobozos Zacskós
2006. X.–2007 I. 34 7 59 54 3 43
2007. X.–2008 I. 30 8 62 60 5 35
2008. X.–2009. I. 27 9 64 53 3 44
Forrás: GfK Hungária, Consumer Tracking
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >