Több réteg, több választás

Szerző: Budai Klára Dátum: 2025. 10. 01. 12:30
🎧 Hallgasd a cikket:

A papírzsebkendő-piac 2025 első félévében is stabilan erősödött, bár a fogyasztói magatartás és a gazdasági környezet kettős hatása jól érzékelhető a kategóriában. A keresletet egyszerre hajtják a szezonális tényezők és a mindennapi szükségletek, miközben a vásárlói döntések egyre inkább az árérzékenység és az akciókhoz való igazodás mentén alakulnak. A gyártók új termékekkel, fenntarthatósági megoldásokkal és erőteljes kommunikációval igyekeznek megfelelni a változó igényeknek.

A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.

Az év első felében, 2024 azonos időszakához képest, a papírzsebkendő-piac mennyiségben 8%-kal, értékben csaknem 7%-kal bővült. A legnagyobb, tasakos szegmens csaknem három százalékpontot veszített piaci részesedéséből, amelynek legnagyobb része a dobozos kiszerelések felé tolódott át. Az offline csatornák közül a drogériák emelkedtek ki, elsősorban a több mint 60%-os részesedéssel bíró saját márkás termékek erősödésének köszönhetően. Hasonló trend figyelhető meg online is, ahol szintén a saját márkák hajtották a bővülést.

Horváth Barbara - Essity

Horváth Barbara
senior category manager
Essity Hungary

– Az átlagárak enyhe mérséklődése és a szezon elhúzódása havi szinten is jól látszott: 2025 minden hónapjában magasabb mennyiségi eladás valósult meg, mint 2024-ben. Bár az értékesítés 70%-át továbbra is a háromrétegű verziók adják, részesedésük több mint három százalékponttal csökkent. Ezt a tendenciát elsősorban a négyrétegű saját márkás kínálat kiemelkedő teljesítménye magyarázza – hangsúlyozza Horváth Barbara, az Essity Hungary Kft. senior category managere.

A kategóriát továbbra is a diszkontok, a tradicionális üzletek és a drogériák vezetik, az első kettő együttesen a piac több mint felét teszi ki, tasakos és dobozos formátumot együttvéve. Az online értékesítés részesedése továbbra is alacsony, egy számjegyű, lassú bővülést mutat.

Vizur Gábor
category manager
Sofidel Hungary

– A fogyasztói bizalom szintje jelentősen visszaesett. 2025 júliusában a bizalmi index –29,10 ponton állt, míg egy évvel korábban –24,20 pontot mutatott (Forrás: gki.hu, ycharts.com). Ez is jól jelzi, hogy a gazdasági helyzet továbbra is bizonytalanságot és óvatosságot vált ki a vásárlók körében. A magyar fogyasztók mindinkább az akciókat figyelik, és gyakran kizárólag kedvezményes ajánlatok hatására döntenek vásárlásról – mutat rá Vizur Gábor, a Sofidel Hungary Kft. category managere.

Gödri Sándor, a Metsä Tissue HU Kft. kereskedelmi igazgatója arról számol be, hogy a tasakos, 90 darabos és nagyobb kiszerelés továbbra is a piac több mint felét képviseli. A fogyasztók körében a minőség iránti igény fokozatosan erősödik: a puhaság, a tartósság és a nedvszívóképesség számítanak a legfontosabb szempontnak.

 

A tasakos, 90 darabos és nagyobb kiszerelés továbbra is a piac több mint felét képviseli

Fókuszban a fenntarthatóság

Forgách Réka
brand manager
Zewa

Az Essity az év elején a toalettpapír-kategóriában már bizonyított ECO Comfort termékét bevezette a papír zsebkendő szegmensbe is.

– Az új, háromrétegű, 90 darabos zsebkendő fehérítésmentes, és 100%-ban újrahasznosított papírból készül, így a fenntarthatóságot szem előtt tartó vásárlók számára ideális választás – avat be Forgách Réka, az Essity Hungary Kft. brand managere.

A téli megfázásos időszakra átfogó, többcsatornás kommunikációs kampánnyal készülnek. Terveik között szerepelnek online videós tartalmak, célzott közösségimédia-hirdetések, keresőmarketing-kampányok, mintaszórás, valamint online és offline promóciós aktivitások. Emellett különféle in-store megjelenésekkel is támogatják a márka jelenlétét a vásárlási döntési pontokon.

 

A legnagyobb, tasakos szegmens veszített piaci részesedéséből, mivel a kereslet a dobozos kiszerelések felé tolódott

Erősödő prémium vonal

A Sofidel portfóliójának növekedését az elmúlt időszakban a Regina DELICATE hajtotta. Az új, háromrétegű, 90 darabos változatok az illatmentes Aloe Vera, a Fehér-tea, a Levendula és a Barack.

– Az idei adatok alapján a Regina DELICATE termékeink erősítették a pozíció­jukat a piacon. Újdonságaink prémium minősége és bőrbarát jellege tette lehetővé, hogy portfóliónk fő növekedési motorjává váljanak – ismerteti Vizur Gábor.

A 90 darabos zsebkendők adják az eladások gerincét, a 10×10-es 4 rétegű termékek pedig értékesítési volumenben már most meghaladták a tavalyi teljes éves eredményt. A dobozos kategóriában mérsékelt, de stabil növekedés tapasztalható, ezen belül a 4 rétegű Regina GOLD család zászlóshajónak számít. Puha rétegei, erős nedvszívó képessége és stílusos csomagolása révén egyszerre nyújt kényelmet és esztétikai értéket.

A kategória fejlődésére reagálva, továbbá a pozitív értékesítési trendekre építve a Sofidel célja, hogy tovább erősítse jelenlétét a dobozos papír zsebkendő szegmensben, ezért a portfólió új taggal bővül: a 2025-ös év újdonsága a Regina HARMONIA dobozos papír zsebkendő, amely természet ihlette dizájnjával és háromrétegű, FSC-minősített alapanyagával egyszerre felel meg a prémium és a környezettudatos elvárásoknak. A második félévben a Sofidel a Regina Delicate és a Regina Harmonia ismertségének erősítésére helyezi a hangsúlyt, személyre szabott promóciókkal, offline és online BTL-eszközökkel támogatva a kipróbálást és a márkahűség kialakítását.

A fogyasztóknál a puhaság, a tartósság és a nedvszívó képesség számítanak a legfontosabb szempontnak

Széles választék

Gödri Sándor, Metsa

Gödri Sándor
kereskedelmi igazgató
Metsä Tissue HU

A Metsä Tissue palettáján a háromrétegű, kis tasakos termékek – 10×10 és újabban 15×10-es kiszerelésben – továbbra is stabil szerepet töltenek be. A dobozos szegmensben háromrétegű kocka és téglatest formátumú termékek, valamint egyszeri használatú, kétszeres rétegű típusok is megtalálhatók.

– Folyamatosan frissítjük a kínálatunkat. Most vezetjük be a Tento Family Rubin 12+3 csomagot, és a dobozos kategóriá­ban designfrissítést is végrehajtottunk –  jelzi Gödri Sándor.

A vállalat kiemelten kezeli a bolti aktivitásokat: szórólapokkal és display-megjelenésekkel ösztönzik a vásárlást, miközben a változatosság és a modern megjelenés tovább erősítik a márka jelenlétét.

Kapcsolódó cikkeink