Több reklámra többet költöttek a cégek, mint tavaly ilyenkor

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 05. 23. 10:56

A gyógyhatású készítmények, valamint az élelmiszerek, a szépségápolási termékek és a kereskedelem tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18–49 éves tévénézőhöz idén februárban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés Kft. GRP szerinti top tízes listáján: telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés, szolgáltatás és szabadidő.

Az élelmiszerek közül a puding, tejalapú desszert, a szeletes csokoládé, valamint a gyümölcslé tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18–49 éves tévénézőhöz, szintén idén februárban. A testápoló szereknél az arckrém és a fogkrém érte el a legnagyobb GRP-t a Nielsen Közönségmérés Kft. mérése szerint.

Figyelemre méltóan aktív az élelmiszerkereskedelem is, amely a termékosztályok GRP-rangsorában a negyedik helyre került, 6 461 százalékpontja majdnem kétszer annyi, mint a puding- tejalapú desszert 3 494-es mutatója.

A hipermarketek is beletartoznak a top húsz termékosztályba, 3 149 százalékponttal.

A teljes népesség legutóbb februárban naponta átlag 301 percig nézett tévéműsort valós időben. Nőknél egy fő naponta átlagosan 321 percet tévézett, férfiaknál pedig 280 percet.

Összesen 625 582 reklámfilmet sugároztak a hazai tévécsatornákon huszonkilenc nap alatt, 18 százalékkal többet, mint tavaly februárban.

Listaáron a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve 56,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra idén februárban, a tavalyi második hónapnál 14 százalékkal többet. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

Kapcsolódó cikkeink