Több optimizmus
Talán ezzel írható le leginkább az elmúlt két hónap az FMCG-piacon. Ahogy nemrég tanultam, érdemes a „pezsgőindexet” figyelni, hogy biztosabb véleményünk legyen, mivel ha a pezsgő vásárlási trendje emelkedik, a lakosság is optimistább, a fogyasztásában már nem csak a legszükségesebb dolgok jelennek meg, így a pozitív konjunktúra beindulására remény van. Mivel áprilisban már pezsgő is került szép számmal a kosarakba, sőt, mondjuk, hogy már 2 egymást követő hónap eredménye sokaknál pozitív, reménykedhetünk, hogy megindulnak a dolgok.
Bár pezsgőindexről nem esett szó a május végi Business Meetup&Dinner eseményünkön, de némi pozitivitásról mindenképp. A részleteket majd a következő lapszámunkban lehet olvasni, de határozottan állíthatom, hogy az egy évvel korábbi eseményünkhöz képest sokkal jobban állunk. Persze hatalmas kockázatú mozgások vannak a világban, de ha csak arra figyelünk, elmulasztjuk az asztalunkon fekvő kis napi pozitív eredményeket, pedig reménykeltők. Ahogy a bevezetőmben az eseményen is mondtam, mi egy kicsit az őszi nagy Business Days konferenciánk nulladik napjának tartjuk ezt a májusi cégvezetői találkozót, hiszen minden fontos, stratégiát érintő makrokérdés előbújik, és nagy távlatokba látunk. Aztán pedig majd jön szeptember, amikor öt napig már csak azt nézzük, hogy mi történik konkrétan az FMCG-piaccal idén és jövőre, leginkább itthon.
Mindehhez jó alap a mostani számban a teljes 2023. év elemzése. Piackutatók, kereskedelmi láncok, nagy szövetségek mondják el részletekbe menően, hogy mit láttak a tavalyi év összegzésében, és hogy értékelik mindazt. Persze nem hiányozhatnak az idei tervek vagy a tavalyi alapján megalapozott irányok, további lépések. De mindennek felütéseként itt az FMCG Kiskereskedelmi Toplista 2023 minden adatával néhány oldallal odébb.
Minden lapszámot másért szeretek, de a június eleji Trade magazint minden évben azért, mert ha végigolvasom a benne publikált tömérdek cikket, pontos összegzést kapok a piac állapotáról, helyzetéről, eredményeiről. Nem nagyon van mit mellébeszélni. És innen építkezni tovább is sokkal jobban, biztosabban lehet, mint amikor csak sejtünk dolgokat, de tudni nem tudjuk.
Időközben velünk is számtalan dolog történt, amit igyekeztünk mind belesűríteni ebbe a nyári lapszámba, hogy jó két hónapra adjunk olvasnivalót. Visszanyúlunk a nagyon sikeres Future Store bemutatónkig, szenzációs Év innovációja nyerteseket prezentálunk, ahogy az Év promócióit is érdemes átolvasni majd, ismét beszámolunk olyan sikeres hazai és nemzetközi kiállításokról, amelyekre fontos odafigyelni, és persze folytatjuk a szezonra vonatkozó kategóriaelemzéseket is, a hagyományos, állandó rovatsorozatok mellett.
Jó időtöltést kívánok a Trade magazin olvasásával a nyárra, szeptember elején ismét jelentkezünk!
Üdvözlettel:Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >Business Superbrands-díj a METRO Gasztroakadémiának
2024-ben a METRO Magyarország tudásközpontja, a METRO Gasztroakadémia is elnyerte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >