Több női vezetőt a logisztikába – díjat alapítottak a szektoron belüli nemi arányok javítása céljából
Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők eredményeit láttatni kell, hogy minél több nő legyen motivált a logisztikában karriert építeni – többek között ezzel a céllal hozták létre „Az év női logisztikusa” díjat, melyet most adtak át először.
A pandémia előtt évről-évre nőtt a foglalkoztatottak száma a logisztikai szektorban, a 2020-as év viszont nagy visszaesést hozott. Akkor közel 26 000 főt bocsátottak el a szektorból, ami a munkavállalók 8,5 százalékát jelentette. 2020 óta újra bővülés tapasztalható, évi 5000 fővel növekszik a szektor munkaerő-állománya, ám ez még mindig elmarad a 2019-es rekordévtől, amikor több mint 306 000 fő dolgozott a logisztikában*.
A logisztika az egyik olyan szektor, ahol jellemzően nagyon egyenlőtlen a nemek aránya, ez az egyenlőtlenség hazánkban ráadásul évek óta 25 százalékon stagnál, vagyis csupán minden negyedik foglalkoztatott nő**. A szektoron belül jelentős a fizikai munka aránya, a fuvarozáshoz, ponyvázáshoz, raklapozáshoz jobban passzol a férfiak fizikuma, viszont a szellemi munkavállalók körében van lehetőség a nemi arányok javítására. Többek között ezt a célt tűzte ki a Waberer’s Csoport, amikor a Navigátorvilág kiadóval közösen megalapították „Az év női logisztikusa” díjat, amit idén adtak át először. A díj célja, hogy felhívja a figyelmet a nemek közötti egyenlőség fontosságára, új kapukat nyisson a tehetséges női vezetők előtt, és az ő eredményeik is figyelmet kapjanak a főleg férfiak uralta szakmában.
A díjat Szécsi Gabriella, a BI-KA Logisztika Kft. ügyvezetője nyerte, szoros versenyben a különdíjat kapó Unger Tímeával, a Continental Magyarország logisztikai vezetőjével. „Az év női logisztikusa” díj nagyszerű lehetőség arra, hogy meg tudjuk mutatni, hogy nincs olyan szakmai cél, amelyet egy nő ne érhetne el. Remélhetőleg más hölgy vezetőt is motiválni fog az elismerés, és megmutatja, hogy még egy férfi dominanciájú szakmában is lehetséges a kiemelkedés.” – mondta el Szécsi Gabriella a díjátadó után.
A díjra a szakmából bárki nevezhetett jelölteket. A teljes logisztikai szektort lefedő érdekképviseletek vezetőiből álló zsűri a cégméretet, az adott vezető által ellátott feladat komplexitását, a szakmai sikereket és az életpályát együttesen nézve pontozott. A zsűriben helyet foglalt Bándy Zsolt, a Navigátorvilág kiadó vezetője, Lányi Márton, a Magyar Szállítmányozók Szövetségének elnöke, Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke, a zsűri elnöke pedig Barna Zsolt volt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elnöke és a Waberer’s Csoport elnök-vezérigazgatója.
„Az egész iparág nagy transzformáció előtt áll, ennek egyik mozgatórugója a digitalizáció, másik pedig a humán munkaerő felérétékelődése. A korábbi évekhez képest sokkal hangsúlyosabb a női vezetők és logisztikusok szerepe, meglátásom szerint a női mentalitásra, női energiákra szüksége van az iparágnak. Nagy öröm számunkra, hogy a szakmában sokak által ismert és elismert hölgy vezetőket díjazhattunk, akik kiváló szakemberek, és sokak számára példaképként szolgálhatnak.”
– mondja Barna Zsolt.
A díjakat Bándy Zsolt, a Navigátorvilág kiadóvezetője és Patai Krisztina, a Waberer’s ESG igazgatója adták át, a Szállítmányozás 2023 konferencián, november 23-án.
A Waberer’s Csoporton belül a sofőr pozícióban dolgozók 98 százaléka férfi, a raktári dolgozók körében a férfi-női munkavállalók aránya 2/3 – 1/3, míg a szellemi munkakörben dolgozók között közel azonos a férfi és női munkavállalók aránya. Ugyanakkor, ha a vezető beosztásokat nézzük, akkor ez az arány szakterülettől függően változik. Például a logisztikai tervező munkakörben a Waberer’s Csoportnál nagyobb arányban jelennek meg a nők, addig operatív vezető pozícióban már inkább a férfiak dominálnak.
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >Környezettudatos technológiai megoldásokkal működő okoscsarnokot adott át a Weerts Logistics Vecsésen
Csaknem 40 ezer négyzetméteres, környezettudatos technológiai megoldásokat alkalmazó fenntartható gyártócsarnokot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >