Több mint százszorosára nőhet két éven belül az e-kereskedelmi vámeljárások száma
Több mint százszorosára nőhet az e-kereskedelemhez kapcsolódó vámeljárások száma Magyarországon két éven belül, miután európai uniós rendelet értelmében 2021-től az unión kívüli országokból érkező, kis értékű csomagok után is adófizetési kötelezettség keletkezik – figyelmeztetett a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ).
A két szakmai szervezet MTI-hez csütörtökön eljuttatott közös közleményben ismerteti, a jelenlegi szabályozás szerint az Európai Unión kívülről érkező árura akkor nem kell vámot és áfát fizetni, ha értéke nem éri el a 22 eurót. Mindez sok visszaélésre adott lehetőséget, például ennél kisebb összeget tüntetnek fel a csomagon, ezzel jelentős bevételkiesést okoztak az EU-nak és a tagállamoknak – írták.
A 2021. január elsején hatályba lépő, európai uniós jogszabály első körben megszünteti a kis értékű küldemények adómentességét. A szervezetek szerint ez jelentős kihívás elé állítja az áruimport folyamatában részt vevőket, elsősorban az adóhatóságot és a vámügynöki szolgáltatást végző logisztikai szereplőket.
A két szakmai szervezet úgy számolja, hogy az e-kereskedelemhez kapcsolódóan jelenleg évi mintegy 300 ezer darab vámkezelési eljárás zajlik. A kis értékű postai küldeményeknél eddig csak szúrópróbaszerű ellenőrzéseket végeztek, nem volt szükség ezek esetében adó- és vám kivetésére.
A jogszabályváltozást és a postai csomagok forgalmának évi 20-25 százalékos növekedését is figyelembe véve, 2021 január elsejétől a meglévő vámeljárási esetszám mellett, várhatóan további, évi több mint 40 millió vámeljárás várható. A légi úton érkező árumennyiség növekvő volumenét jól érzékelteti, hogy 2015 és 2018 decembere között 91,5 ezer tonnáról 146 ezer tonnára nőtt a Budapest Airport cargo-forgalma – írják a közleményben.
Közölték, a két szakmai szervezet többféle, a helyzetet rendszerszinten orvosló megoldáson dolgozik. Munkacsoportban feltárják a beavatkozási pontokat, körüljárják a megoldási lehetőségeket, és felajánlják szakmai együttműködésüket a Pénzügyminisztériumnak, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >