Több mint százmillió okostelefont adtak el Kínában egy negyedév alatt
Az első negyedévben tapasztalt erős megtorpanás után újra több mint százmillió okostelefont értékesítettek Kínában a június 30-ával véget ért három hónap alatt.
A Canalys piackutató intézet felmérése szerint az idei második negyedévben 104 millió okostelefont adtak el Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán, ami 14,3 százalékkal haladja meg az első negyedévi 91 milliót, de 8 százalékkal elmarad a tavalyi második negyedévben elért 113 milliótól.
Január-márciusban negyedéves összevetésben 20 százalékkal, éves szinten pedig 22 százalékkal volt kevesebb az értékesített készülékek száma.
A legnagyobb kínai mobilgyártó, a Huawei és leányvállalata, a Honor 28,5 millió okostelefont adott el a második negyedévben, így piaci részesedése 27 százalékra nőtt. Ilyen magas részarányt egy mobilgyártó sem ért el 2011 második negyedéve óta.
A második helyezett, az Oppo piaci részesedése 21 százalékra, míg a Vivóé 20 százalékra rúgott.
Elemzésében a Canalys megjegyezte, hogy egyre nehezebb a piaci verseny a kisebb gyártók számára. Az öt legnagyobb mobilgyártó együtt a piac 90 százalékát fedte le idén április-júniusban, míg egy évvel korábban 73 százalékra rúgott ez az arány.
Elemzők arra számítanak, hogy a következő negyedévekben csökken az okostelefonok eladása.
Tavaly a mobiltelefonok értékesítése 4 százalékkal, 460 millió közelébe esett vissza. A forgalom hanyatlásában közrejátszott, hogy a fogyasztók a legegyszerűbb telefonokról áttértek a középkategóriájú készülékek vásárlására, és nem tartják szükségesnek másik készülék beszerzését. Szerepet játszik az is, hogy az okostelefonok életciklusa erősen meghosszabbodott.
A Canalys úgy látja, hogy a piac csak akkor kezd ismét bővülni, amikor 2019 vége felé megjelennek az 5G készülékek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >