Több mint ötven szponzor mintegy 270 milliárd forinttal járul hozzá a londoni olimpia költségeihez
Több mint ötven szponzor összesen mintegy 270 milliárd forinttal (750 millió angol fonttal) járul hozza a londoni nyári olimpia költségeihez. A szponzorálással a vállalatok előnyös hirdetési jogokat szereznek, amelyek minél hatékonyabb kihasználását is támogatja a Nielsen, a játékok hivatalos piackutatója.
Az olimpia életképessége szempontjából elengedhetetlen az üzleti partnerség, miközben a támogató vállalatok igyekeznek minél kreatívabban élni a lehetőséggel, hogy márkájuk kiemelkedjen a tömegből. A szponzorálás a cégeknek előnyös reklámozási jogokat nyújt, amelyekkel kihasználhatják kapcsolódásukat a játékokhoz.
A Nielsen Nagy-Britanniában felmérte az eddigi tévéreklám-kampányok hatását, és sok közös jellemzőjüket tárta fel. Közülük az egyik legfontosabb, hogy a hirdetők kommunikációjában legtöbbször olyan ismert sportolók szerepelnek, akik révén a tévénézők hatékonyan társítanak egy márkát az olimpiával. Nagy-Britanniában a megkérdezett tévénézők legnagyobb aránya, 61 százaléka a Visa bankkártya reklámfilmjére emlékezett, és az tetszett legjobban. A humoros sztori főszereplője a kétszeres olimpiai bajnok és világcsúcstartó jamaicai rövidtávfutó, Usain Bolt.
A Cadbury csokoládégyár és a British Petrol szintén ismert sportolókkal érte el tévéreklámjával a brit nézők körében a második legnagyobb tetszési indexet, továbbá a válaszadók 58-58 százaléka emlékezett rá. Utánuk a tetszési rangsorban a hazánkban is jelen lévő EDF energiaszolgáltató vállalat, valamint a Panasonic tévéreklámjai következnek.
„Azok a márkák viszont, amelyek kommunikációjában nem jelenik meg ismert sportoló vagy nem teremtettek világos kapcsolatot a márka és a reklámfilmben szereplő sportoló között, kevésbé sikeresek” – állapítja meg a Nielsen tanulmánya.
Eredményes a humoros stratégia is. Nagy-Britanniában erre épít a Visa mellett például a Cadbury, valamint az EDF; reklámjaik szórakoztatják a nézőket és felkeltik figyelmüket.
Már a 2012. évi olimpia előtt is érdemi szerepet játszott a piackutatás a világméretű sporteseménnyel kapcsolatos döntések meghozatalában; a játékok kabalafiguráinak kiválaszásától egészen a záróünnepség forgatókönyvéig. A Nielsen 65 kutatást végzett el eddig. A piackutatási eredmények segítik a szervezőket, hogy hozzáértéssel és felelősen, az olimpia hagyományos szellemében bonyolítsák le az eseményeket.
– A játékok kezdete előtt, alatt és után is részletes kutatásokat végzünk. Megállapítjuk a nézők igényeit, elvárásait, valamint azt, hogy mennyire elégedettek a Londonban tapasztaltakkal – tájékoztat a nyári olimpia és a paralimpia kapcsán Chris Morley, a Nielsen nagy-britanniai és írországi vállalatának igazgatója. – Az események közben majd mobilok révén végzünk felméréseket a közönség körében. A helyszíneken munkatársaink egyes nézőkkel speciális, személyes interjúkat is készítenek, amelyeket laptoppal rögzítenek. Piackutatási módszerekkel menet közben tárjuk fel a véleményeket, hogy már a játékok közben segítsük a minél jobb lebonyolítást.
A londoni olimpia szervező bizottságának elnöke, a kétszeres olimpiai bajnok Sebastian Coe többek között kijelentette:
– Az egyik legfontosabb kihívás és lehetőség, hogy kapcsolatot találjunk a fiatalokhoz. Ebben segít nekünk a Nielsen, és biztos vagyok benne, hogy ezirányú marketing erőfeszítéseink értékes eredményt hoznak.
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >