Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási termét 2025. június 18-án, amely az IKEA Industry Magyarország Kft. és az intézmény hosszú távú együttműködésének eredményeként jött létre. A közel 3 millió forintos beruházás célja az oktatási infrastruktúra korszerűsítése új eszközök beszerzésével és a tanulási környezet fejlesztésével.
Az ünnepélyes átadó méltó bizonyítéka annak a több mint egy évtizedes, gyümölcsöző együttműködésnek, amely az IKEA Industry Magyarország Kft. és a Soproni Egyetem között alakult ki. A partnerség hivatalosan 2014 decemberében kezdődött, amikor aláírták a duális képzés szakmai gyakorlati képzőhelyéről szóló megállapodást a Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar, valamint a vállalat között. Azóta a két fél közös célja, hogy a faipari mérnökképzés gyakorlati hátterét erősítve valódi hozzáadott értéket nyújtsanak mind az oktatóknak, mind a hallgatóknak.
Prof. Dr. Fábián Attila, a Soproni Egyetem rektora hangsúlyozta: „ez az együttműködés szilárd alapokon nyugszik és a jövőbe mutat. Az IKEA jelenléte és támogatása fontos visszajelzés számunkra arról, hogy jó úton járunk. Olyan partnerség ez, amely nemcsak a hallgatóink számára nyújt gyakorlati lehetőségeket, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy Sopron továbbra is meghatározó szereplője maradjon a hazai és nemzetközi faipari színtérnek. A közös munka nem csupán infrastrukturális fejlesztést jelent, hanem a tudás, az innováció és a jövő szakembereinek képzése terén is kiemelkedő lehetőségeket kínál mindkét félnek”.
Prof. Dr. Magoss Endre, a Soproni Egyetem Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar dékánja kiemelte, hogy az IKEA-val való együttműködés több szempontból is nagyjelentőségű a karnak. Ez a kapcsolat nem új keletű, hanem egy hosszabb ideje fennálló, folyamatosan bővülő szakmai összefogás eredménye. Az IKEA nemcsak faipari mérnököket foglalkoztat a Faipari és Kreatívipari Karról, hanem más karokról érkező közgazdászokat és egyéb szakembereket is, így a kapcsolat valóban kétirányú. Az egyetem emellett szakmai megbízásokat és ipari felkéréseket is kap a vállalattól, tovább erősítve az együttműködés mélységét és jelentőségét. A duális képzésről szólva hozzátette, hogy bár kihívást jelent a hallgatóknak már az első évtől kezdve bekapcsolódni a vállalati munkába, az olyan elkötelezett ipari partnerek, mint az IKEA, komoly segítséget nyújtanak ebben a folyamatban.
Az IKEA számára is kiemelt jelentőségű az együttműködés a Soproni Egyetemmel, hiszen ez a kapcsolat nemcsak szakmai, hanem emberi és értékalapú összhangra is épül. Az egyetem oktatóitól a cég rendszeresen és értékes szakmai támogatást, tanácsadást kap a számítások és tesztek területén. A hallgatókkal való kapcsolat pedig számos gyakorlati lehetőséget kínál, többek között üzemlátogatások és duális képzési programok formájában.
„Rendkívül fontos számunkra a hallgatók személyes fejlődése és jövőbeni karrierútjuk támogatása. A duális képzések nagyszerű lehetőséget kínálnak a tanulmányaik alatti gyakorlati tapasztalat megszerzésére, ezért is biztatjuk őket arra, hogy minél többen éljenek ezzel a lehetőséggel” – mondta Szakály Emese, az IKEA Industry Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Sopron évszázadok óta a faipar hazai központja, és az IKEA nem véletlenül választotta telephelyéül ezt a térséget. A döntésben kulcsszerepet játszott az egyetem nemzetközileg is elismert faipari és kreatívipari képzése, amely a vállalat számára értékes szakmai bázist jelent. Az újonnan átadott terem nemcsak a tanulási környezet modernizálását szolgálja, hanem szimbolikusan is kifejezi az ipari szereplők és az egyetemi világ között kialakuló összefogást a jövő generációinak érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA visszahívja az IKEA 365+ VÄRDEFULL fekete színű fokhagymaprést
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >A JYSK nyereségben már az első, de az IKEA forgalmát még senki sem éri utol
Három nagy szereplő uralja a hazai lakberendezési piacot: az IKEA,…
Tovább olvasom >Termékvisszahívás az IKEA-nál
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >