Több mint egymilliárd forintos termékfejlesztés a Sole-Mizo Zrt.-nél
Több mint egymilliárd forintból új, speciális, savanyított tejtermékeket fejlesztett a szegedi Sole-Mizo Zrt., a cég a kutatás-fejlesztéshez (K+F) 480 millió forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Terv pályázatán.
A cég közleménye szerint a 2012-ben kezdődött projekt célja az volt, hogy a vállalkozás szegedi üzemében speciális eljárásokkal, berendezésekkel és anyagokkal – mikroalgák, természetes színezékek, természetes édesítőszerek – olyan kiváló minőségű új típusú savanyított tejtermékeket állítson elő, amelyek megfelelnek az egészségtudatos táplálkozási irányzatoknak és kiemelkedő az élettani hatásuk.
A K+F projektben egyebek között natúr joghurtot, ivójoghurtot, és algás joghurtot fejlesztettek ki.
Tájékoztatásuk szerint a beruházás részeként a fejlesztéshez kapcsolódó töltőgépeket, higiéniai berendezéseket és laboreszközöket is beszereztek, valamint laboratóriumi vizsgálatokat, egyetemi együttműködési szolgáltatásokat, anyagköltségeket és bérköltségeket finanszíroztak.
A Sole-Mizo Zrt. tervei szerint az új termékeket nemcsak belföldön, hanem külföldön is értékesítik majd, így növelve a cég exportbevételét. A befejezett kutatás-fejlesztési program lehetőséget teremt az iparághoz kötődő további fejlesztések elindításához is.
A Sole-Mizo Zrt. utolsó lezárt gazdasági évében, 2013-ban 42,4 milliárd forintos árbevétel ért el, ami 5 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az export részaránya az árbevételen belül 30 százalékot tett ki, ez közleményük szerint már az idén növekedhet. A szegedi vállalat 879 dolgozót foglalkoztat. Az üzemben mintegy 300 féle terméket gyártanak, a főbb termékek a tejek, az ízesített italok, a joghurtok, a sajtok és a desszertek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >