Több mint egyharmadával nőtt a Nádudvari Élelmiszer Kft. árbevétele tavaly, az adózott nyereség azonban csökkent
Mintegy 35 százalékkal 16,7 milliárd forintra nőtt a NAGISZ Csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft. árbevétele tavaly, adózott eredménye ugyanakkor a költségek jelentős növekedése miatt 424 millió forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 557 millió forintról – ismertette a cég gazdálkodási eredményeit a vállalat ügyvezető igazgatója szerdán sajtóbeszélgetésen, Budapesten.
Nagy Ádám elmondta, hogy kihívást jelentett az alapanyag- és az energiaárak jelentős emelkedése, a csökkenő nyereség pedig azt tükrözi, hogy a költségek emelkedésének csak egy részét építették be áraikba. Az idei folyamatok a tavalyinál kedvezőbben alakulhatnak a költségek szempontjából, a tej alapanyagára például már csökkent, és ez rövidesen tükröződhet a bolti árakban is – mondta. A cég az idén több mint 18 milliárd forintos forgalomra számít, pár éven belül pedig 20 milliárd forintot meghaladó árbevételt tervez.
A Nádudvari célja, hogy hosszabb távon európai szinten is versenyképes élelmiszeripari vállalattá váljon, ennek érdekében folyamatos beruházásokkal fokozza a hatékonyságát. A vállalat 2021-ben 1,234 milliárd forintos hatékonyságnövelő beruházást hajtott végre, amelyhez az Élip (Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program) 431,5 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással járult hozzá, idén pedig energetikai beruházási programot indítanak.
A boltláncokban hamarosan megjelennek a cég magyar tejből készült klasszikus gyümölcsjoghurtjai, a fagyasztott mirelit-termékekkel pedig a külföldi piacokon is egyre jelentősebb szereplő kíván lenni a vállalat – közölte Nagy Ádám.
Az ügyvezető igazgató szerint a gyümölcsjoghurtok piacán jók a cég lehetőségei, hiszen jelenleg az importtermékek vannak fölényben, piaci arányuk meghaladja a 80 százalékot, a Nádudvari pedig versenyképes termékekkel jelenik meg.
A vállalat 2021-ben jelent meg a külpiacokon 300 ezer eurós árbevétellel, amely 2022-ben 1 millió euróra, 2022-ben pedig 2 millió euróra emelkedett.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. 2007. szeptember 1-jén alakult meg és három üzletágban gyártanak termékeket: tejtermékek (30 millió liter tej/év), húskészítmények (3500 tonna/év) és mirelit termékek (3500 tonna/év).
A sajtótájékoztató elhangzott cégadatok szerint 2021-ben a vállalatnak 322 dolgozója volt, éves nettó árbevétele 12,5 milliárd forint volt, adózott eredménye 557 millió forint volt, az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti eredmény) pedig 945 millió forintot ért el. 2022-ben 312-en dolgoztak a vállalatnál, az EBITDA 862 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkeink
Gyerekrajzok a természetvédelemről a Nádudvari joghurtok csomagolásán
Több százezer Nádudvari joghurt csomagolására kerülnek rá a #mitehetünktöbbet rajzpályázat…
Tovább olvasom >Felveszik a kesztyűt a fagyasztott márkák
Bár alaposan lehagyták a kereskedelmi márkák a gyártóiakat a fagyasztott…
Tovább olvasom >Rally a magyar élelmiszerekért immár tizennyolcadszor
A Master Good Kft. csapata nyerte a 18. alkalommal megrendezett Coop Rallyt. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >