Több mint duplájára nőtt a termőföld-forgalom tavaly
A Földet a gazdáknak program hatására több mint duplájára nőtt a termőföld-forgalom tavaly az OTP termőföld értéktérkép elemzése szerint, az adásvételekben érintett teljes földterület mérete alapján 246 százalékos volt a növekmény 2016-ban, 165,5 ezer hektár termőföld cserélt gazdát.
Az OTP Bank csütörtöki, MTI-nek küldött közleménye szerint az árak ismét kétszámjegyű növekedést értek el, a 2015-ös hektáronkénti 1,024 millió forintról tavaly 10,9 százalékkal, hektáronként 1,135 millió forintra nőtt az eladott termőföldek átlagos hektárára. Komárom-Esztergom megye 6 százalékos visszaesésén kívül minden megyében áremelkedés volt. Négy megyében (Bács-Kiskun, Győr-Moson-Sopron, Tolna és Vas) 15 százalék felett nőttek az árak, míg a legkisebb arányú, 0,6 százalékos Zala megyében volt a drágulás.
Kivételes hatásként érte 2016-ban a földpiacot a Földet a gazdáknak program 2015. őszi meghirdetése – mondta Szabó István, az OTP Agrár termékfejlesztési és értékesítési vezetője a közleményben. Ennek keretében összesen 253 ezer hektár termőföld vált elérhetővé, amiből közel kétszázezer hektár talált gazdára. A 30 ezer ügylet eredményeként 270 milliárd forint folyt be az államkasszába, és az üzletkötések új árszintet is szabtak a piacnak. A program hatása – az ügyletek részben idei lezárása miatt – kisebb mértékben a 2017-es forgalmi adatokon is érezhető lesz – tette hozzá a szakember. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >