Több mint a harmadával javult a Tesco éves eredménye, kiemelkedő Közép-Európa teljesítménye
Több mint a harmadával javult a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco eredménye a 2018-2019-es pénzügyi évben. A cég közép-európai részlege különösen jól teljesített: a térségi Tesco-hálózat eredménye jóval több mint 50 százalékkal nőtt.
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett 74 oldalas előzetes beszámoló szerint a kivételes tételek előtt számolt csoportszintű működési eredmény jelenlegi árfolyamon mérve 34 százalékkal 2,206 milliárd fontra (823 milliárd forintra) emelkedett az egy évvel korábbi 1,646 milliárd fontról.
A csoportszintű étékesítés a 2017-2018-ban mért 51 milliárd fontról 11,5 százalékkal 56,9 milliárd fontra nőtt.
Az előzetes eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért éves csoportszintű működési eredménye folyó árfolyamon kalkulálva 56,3 százalékkal, 119 millió fontról 186 millió fontra (csaknem 70 milliárd forintra) emelkedett a cég 2018-2019-es pénzügyi évében.
A beszámoló szerint Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 573,88 milliárd forint – 362,10 forint/font éves átlagos árfolyammal számolva 1,585 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el. A közép-európai EU-térségben ezt csak a lengyel Tesco-hálózat előzte meg, 1,986 milliárd fontnak megfelelő éves bevétellel.
A közép-európai térségben elért értékesítés azonos eladótérre számolva 2,3 százalékkal csökkent ugyan, de a Tesco eredményjelentése szerint ezen jóval túltettek a költségcsökkentési intézkedések hatásai.
A vállalat szerint a közép-európai értékesítés csökkenéséhez hozzájárult a nem kifizetődő termékek árusításának tervszerű leépítése, beleértve azt a döntést is, amelynek alapján a Tesco nem vett részt a „Black Friday” árengedményes kiárusítási akciókban.
Emellett a vasárnapi árusítás lengyelországi szabályozásának módosításai az elmúlt pénzügyi évben 25-tel csökkentették a nyitvatartási napok számát, és ez önmagában 1,3 százalékos regionális értékesítési visszaesést jelentett.
Az eredményjelentés kiemeli, hogy a vasárnapi kereskedés január óta érvényes szabályozása alapján a Tesco lengyelországi üzletei minden hónap utolsó vasárnapján tarthatnak csak nyitva a korábban engedélyezett havi két vasárnapi nyitva tartás helyett.
A közép-európai üzletág csoportszintű működési eredményének több mint 56 százalékos javulása ugyanakkor elsősorban abból ered, hogy a cég ebben a térségben a fenntarthatóbb értékesítési lehetőségeket kínáló termékkategóriákra összpontosít, és csökkenti a kevésbé kifizetődő áruféleségek, például az elektromos készülékek kínálatát – áll a Tesco szerdai eredményjelentésében.
A cég emellett 66 veszteséges közép-európai üzletet bezárt, közülük 62-t Lengyelországban. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >