Több mint a harmadával javult a Tesco éves eredménye, kiemelkedő Közép-Európa teljesítménye
Több mint a harmadával javult a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco eredménye a 2018-2019-es pénzügyi évben. A cég közép-európai részlege különösen jól teljesített: a térségi Tesco-hálózat eredménye jóval több mint 50 százalékkal nőtt.
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett 74 oldalas előzetes beszámoló szerint a kivételes tételek előtt számolt csoportszintű működési eredmény jelenlegi árfolyamon mérve 34 százalékkal 2,206 milliárd fontra (823 milliárd forintra) emelkedett az egy évvel korábbi 1,646 milliárd fontról.
A csoportszintű étékesítés a 2017-2018-ban mért 51 milliárd fontról 11,5 százalékkal 56,9 milliárd fontra nőtt.
Az előzetes eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért éves csoportszintű működési eredménye folyó árfolyamon kalkulálva 56,3 százalékkal, 119 millió fontról 186 millió fontra (csaknem 70 milliárd forintra) emelkedett a cég 2018-2019-es pénzügyi évében.
A beszámoló szerint Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 573,88 milliárd forint – 362,10 forint/font éves átlagos árfolyammal számolva 1,585 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el. A közép-európai EU-térségben ezt csak a lengyel Tesco-hálózat előzte meg, 1,986 milliárd fontnak megfelelő éves bevétellel.
A közép-európai térségben elért értékesítés azonos eladótérre számolva 2,3 százalékkal csökkent ugyan, de a Tesco eredményjelentése szerint ezen jóval túltettek a költségcsökkentési intézkedések hatásai.
A vállalat szerint a közép-európai értékesítés csökkenéséhez hozzájárult a nem kifizetődő termékek árusításának tervszerű leépítése, beleértve azt a döntést is, amelynek alapján a Tesco nem vett részt a „Black Friday” árengedményes kiárusítási akciókban.
Emellett a vasárnapi árusítás lengyelországi szabályozásának módosításai az elmúlt pénzügyi évben 25-tel csökkentették a nyitvatartási napok számát, és ez önmagában 1,3 százalékos regionális értékesítési visszaesést jelentett.
Az eredményjelentés kiemeli, hogy a vasárnapi kereskedés január óta érvényes szabályozása alapján a Tesco lengyelországi üzletei minden hónap utolsó vasárnapján tarthatnak csak nyitva a korábban engedélyezett havi két vasárnapi nyitva tartás helyett.
A közép-európai üzletág csoportszintű működési eredményének több mint 56 százalékos javulása ugyanakkor elsősorban abból ered, hogy a cég ebben a térségben a fenntarthatóbb értékesítési lehetőségeket kínáló termékkategóriákra összpontosít, és csökkenti a kevésbé kifizetődő áruféleségek, például az elektromos készülékek kínálatát – áll a Tesco szerdai eredményjelentésében.
A cég emellett 66 veszteséges közép-európai üzletet bezárt, közülük 62-t Lengyelországban. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >