Bővíti palackozó kapacitását a Varga Pincészet Kft.
Háromszázmillió forintot meghaladó uniós támogatás és hasonló összegű kamattámogatott hitel segítségével fejleszti palacktöltő kapacitását a Varga Pincészet Kft. mintegy 800 millió forintból – közölte a cég ügyvezetője kedden az MTI-vel.
Varga Péter tájékoztatása szerint a társaság értékesítése az elmúlt hat évben 9 millióról 15 millió palack fölé nőtt. Ez tette szükségessé a minőségi és mennyiségi fejlesztést, amellyel a korábbi óránkénti 9500 palack töltési kapacitást 13 500-ra emelik.
A bővítés nagyrészt a vállalkozás badacsonyörsi pincészetében valósul meg 2019 júliusáig a Széchenyi 2020 programban. A beruházás részeként új öblítő-, töltő- és zárógépeket vásárolnak és a szállítószalagok többségét is kicserélik. Növelik továbbá az erjesztő- és tárolóteret, valamint új targoncákat is beszereznek – közölte, hozzátéve, hogy a projekt építést nem tartalmaz.
A korszerűsítés, illetve kapacitásbővítés tervezett összköltsége 838 millió forint, amelyhez az önerőn kívül a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (GINOP) mintegy 309 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást és közel 318 millió forint kamattámogatott hitelt ad – húzta alá az ügyvezető.
A kft. 1993-ban alakult, 200 hektár szőlőültetvénnyel rendelkezik országszerte. A cég feldolgozóüzemeket is működtet, a társaság 186 embert foglalkoztat, 2017-es árbevétele 4,6 milliárd forint volt. Több mint egy évtizede a Varga Pincészet értékesíti Magyarországon a legtöbb palackos bort, 2017-ben 15,5 millió palackot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a BioTechUSA cégcsoport
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a tisztán…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >