Több mint 500 millió méh pusztult el Brazíliában
Több mint 500 millió méh pusztult el Brazíliában az elmúlt három hónapban – adta hírül a BBC honlapja.
Csak Rio Grande do Sul szövetségi államban 400 millió méhtetemet találtak, a méhészek négy államból jelezték a kolóniák tömeges pusztulását.
Kutatók a neonikotinoid és a fipronil tartalmú rovarirtó szerek használatával magyarázzák a tömeges pusztulást. Az ilyen hatóanyagú rovarirtókat Európában már betiltották, az Európai Uniótavaly áprilisában vetett ki tilalmat a neonikotinoidokra, mert súlyosan károsítják a méheket. Brazíliában azonban tavaly feloldották ezen rovarirtók tilalmát a környezetvédők tiltakozása ellenére.
A Greenpeace környezetvédő szervezet szerint Brazíliában a mezőgazdaság terjeszkedésével nőtt a rovarirtók használata, 193 olyan szert regisztráltak a dél-amerikai államban az elmúlt három évben, amely az Európai Unióban tiltott.
A méhek tömeges pusztulása más kontinensen is nagy problémát jelent. Az Egyesült Államokban méhészek bejelentették, hogy télen a kolóniák negyven százaléka elpusztult.
Több mint egymillió méh pusztult el mérgezés miatt a Dél-Afrikai Köztársaság egyik bortermelő vidékén novemberben. A méhek pusztulását a fipronil rovarölő okozta, amelyet a helyi gazdák használtak szőlőbirtokaikon.
Oroszország 20 térségéből jelentettek tömeges méhpusztulást idén.
Egy nemzetközi tanulmány szerint tizenhat százalékkal csökkent a mézelő méhkolóniák száma 2017-18 telén 33 európai országban valamint Algériában, Izraelben és Marokkóban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
1 milliárd eurót ruház be idén a Coca-Cola Brazíliában
2025-ben 7 milliárd brazil reált (kb. 1 milliárd eurót) –…
Tovább olvasom >55 millió dollárt költ a brazil tejgyártásba a Lactalis
A francia Lactalis 55,3 millió dolláros (313 millió reálos) beruházással…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >